Frutti és Veggi egymillió embert szólított meg

Hírek

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Európai Friss Kalandok kampánya a program második évében több mint egymillió ember figyelmét hívta fel az egészséges étkezésre, a zöldségek és gyümölcsök fogyasztására.

A tavaly indult, hároméves Európai Friss Kalandok kampány a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet szervezésében valósul meg. A program célja, hogy felhívja a családok, a gyermekek figyelmét a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságára. A kampány aktualitása vitathatatlan, hiszen az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kutatásai is igazolják, hogy a zöldségek és a gyümölcsök fogyasztása fontos szerepet játszik a gyermekek fejlődésében, az egészségügyi állapotuk javításában és fenntartásában. A nemzetközi trendekhez hasonlóan sajnos Magyarországon is kedvezőtlen trendeket mutat ezen termékek fogyasztása, a WHO felmérése szerint a magyarok fejenként csak napi 262 gramm zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, amellyel az Európai Unióban az utolsók között vagyunk.

A program második évében is megrendezésre került az országos roadshow, amelynek keretében Frutti és Veggi országszerte 15 település családi rendezvényeire látogatott el. Az eseményeken a program keretében készült dal és tánckoreográfia révén is megismerkedhettek a gyermekek a zöldségekkel és a gyümölcsökkel. A tavalyi sikerekhez hasonlóan idén újra a Generali Gyerek Szigeten rendezték meg a Friss Zöldségek és Gyümölcsök Ünnepét. Az idei program különlegessége volt a Generali Gyerek Szigettel közösen meghirdetett rajzpályázat, amelyre több mint 100 pályamű érkezett a program témájában.

Mindezek mellett a családok a Tesco és az Auchan áruházakban is találkozhattak Vegapolis két mesés hősével, az áruházi megjelenések révén. Továbbá októberben az Európai Friss Kalandok miniprogram sorozat újabb nyolc résszel debütált a Minimax mesecsatornán, amelynek keretében a családok legkisebb tagjai ismét belecsöppenhettek Frutti, Veggi és Beni kalandjaiba. Vegapolis mesés hőseinek története 1,1 millió szülőhöz és gyermekhez jutott el.

„Az idei eseménysorozat keretében közel 2600 kilogramm gyümölcsöt és több mint 700 kilogramm zöldséget kóstoltattunk meg a gyermekekkel, valamint több mint egymillió családos ember figyelmét hívtuk fel az egészséges étkezés fontosságára. Jövőre az utolsó évébe érkezik program, amelyet szeretnénk különleges aktivitásokkal emlékezetessé tenni, továbbra is szem előtt tartva a generációkon átívelő példamutatás jelentőségét, a zöldség- és gyümölcsfogyasztás növekedésének elősegítését a gyermekek körében” – foglalta össze a program második éves eredményeit és tapasztalatait Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője, a szervezet Zala megyei elnöke.

Az Európai Friss Kalandok program második évének fő célkitűzése volt, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás közös élményére, a családokon belüli generációk közötti interakció és tudásátadás fontosságára helyezze a hangsúlyt. Ennek szemléltetése okán a sajtóesemény második felében Fruttihoz és Veggihez csatlakozott Görbicz Anita, Vincze Ottó és Wolf András is, akik a Bolyai Gyermekotthon lakóival közösen, a gyermekek bevonásával készítették el – szezonális gyümölcsök és zöldségek felhasználásával – a Sárkánytojás nevű zöldséges előételt, sütőtökkrémlevest, gombás tésztát és a Kristályvirág elnevezésű gyümölcsös desszertet.

A főzőworkshopon Vincze Ottó elmondta, hogy azért csatlakoztak idén örömmel a programhoz, mert családként és profi sportolóként is szívükön viselik az egészséges táplálkozást. „A közvetlen környezetünkben egyértelműen érezhető a program pozitív hatása. Amerre járunk, mindenhol örülnek és gratulálnak ahhoz, hogy ilyen jellegű kezdeményezés indult el hazánkban, mivel ők is azt tapasztalják, hogy nagy szükség van rá. Hiszünk abban, hogy a program hatására sok család és szülő kezdett el változtatni az étkezési szokásain” – foglalta össze a kampánnyal kapcsolatos tapasztalataikat a korábbi válogatott labdarúgó.

Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke elmondta, hogy nagyon pozitív a program fogadtatása, ugyanakkor az európai uniós átlaghoz képest még van hova fejlődnünk a fogyasztás tekintetében. A NAK és a francia szakmaközi szervezet közötti együttműködést pedig példásnak, modellértékűnek nevezte az osztályelnök. Mint fogalmazott: „A program a gazdák egyetértésével és támogatásával zajlik, amely kettő célt valósít meg: gazdaságit és népegészségügyit. A gazdasági cél a minőségi hazai zöldség-gyümölcstermelés fejlesztése, a népegészségügyi pedig, hogy a hazai zöldség-gyümölcsfogyasztás megközelítse a WHO által ajánlott napi 400 g-os mennyiséget. A program segítségével a jövő generáció fogyasztói tudatosságát szeretnénk felépíteni. A Kárpát-medence különlegesen jó klímája hozzájárul ahhoz, hogy az itt termelt zöldségek és gyümölcsök nemcsak jó ízűek, hanem beltartalmilag is kimagasló értékűek. Ez megmutatkozott az idei szezon zöldség-gyümölcskínálatában. A NAK tevékenységének fő célja, hogy a következő években növelje a magyar zöldség-gyümölcstermelést a hazai piac ellátása és az export tekintetében. Kiemelt zöldség-gyümölcsféléink, amelyeket az év során a program keretében is kóstoltattunk: a paprika, a paradicsom, a gomba, az alma, a meggy, a görög- és sárgadinnye, a sárgarépa, az uborka, a kajszi- és őszibarack. Mártonffy Béla kiemelte, hogy a Vidékfejlesztési Program nagyban hozzájárult mind a termesztéstechnológia, mind a feldolgozottsági szint javításához. A következő időszakban a környezet- és fogyasztóbarát technológia és az öntözés általánossá tétele a fő cél a versenyképes termékelőállítás érdekében.”

SOCIAL MEDIA