Szabó Balázs: “Az RTL mindig a leggyorsabban és legadekvátabb módon alkalmazkodik a változásokhoz”

Kiemelt Márkák

A Big Picture konferencia előtt számos kisinterjút készítettünk, amelyek először a Márkamonitor magazin októberi számában jelentek meg, most pedig online is közöljük őket. Mai (kis)interjúalanyunk Szabó Balázs RTL tartalombeszerzési igazgató és a kábelcsatornák programigazgatója.

 

 

Nem egészen két éve dolgozol az RTL-nél, de egyébként hosszú televíziós múlt áll mögötted, tíz évet töltöttél a Sonynál. Bár a Sony is világcég, itthon a legnagyobb kicsik közé tartozott. Mit jelentett számodra ez a váltás?

Szakmai előrelépés, kihívás és egyben megtiszteltetés is volt csatlakozni a hazai piacvezetőhöz. Bár nagyon jó volt egy több országgal és csatornával rendelkező portfóliót vezetni, más hozzáállást és szakmai kihívást jelent egy RTL-szintű portfólión dolgozni, tartalmi tervezés és tartalomvásárlás szempontjából is, hiszen az RTL a legnagyobb európai médiacsoport tagjaként mindig a legkorszerűbb technológiához és legversenyképesebb tartalmakhoz fér hozzá.

 

Luxembourgból nézve milyennek látod a hazai piacot?

Nem gondolom, hogy Luxembourgból nézve más a piac, nagyon jó lehetőség viszont egy kicsit távolabbról szemlélni, hogy mi történik nemcsak nálunk, hanem a környező országokban is.

 

Te felelsz az RTL digitális tartalmi kínálatáért. Hogy látod ezt a piacot, mik a legmeghatározóbb tendenciák?

Az RTL piacvezető pozíciója jelentős részben annak köszönhető, hogy mindig a leggyorsabban és legadekvátabb módon alkalmazkodik a változásokhoz. Ezt tükrözi az a nagy paradigmaváltás is, miszerint a platformalapú tervezésről átálltunk a tartalomközpontú szemléletre és működésmódra, azaz ma már nem a csatornához keressük a tartalmat, hanem az adott tartalomhoz a megfelelő csatornát. Ehhez arra van szükség, hogy úgynevezett 360 fokos szemlélettel, az RTL (nyolc lineáris és három digitális platformból álló) teljes portfólióját szem előtt tartva végezzük a dolgunkat.

Digitális tartalmi kínálatunkat tekintve az RTL Most és az RTL Most+ kapcsán fontos tendencia, hogy már nem kizárólag az AVOD- és catch-up felhasználás a meghatározó, hiszen az RTL Most+-on a felhasználók elsőként láthatták a saját fejlesztésű vígjátéksorozatunk, az Apatigris első epizódját vagy épp A Tanár új évadának nyitódarabját. Ma már általános gyakorlatunk, hogy a platform felhasználói hamarabb élvezhetik kedvenc sorozataik (például A mi kis falunk) újabb részeit ezen a felületen, mint a lineáris csatornáinkon, míg bizonyos produkciók (Házasodna a gazda, Mestercukrász) aktuális évadai kizárólag itt nézhetők vissza. 2021 őszén pedig például az UEFA Európa-liga és az UEFA Európa Konferencia Liga nyolc-nyolc olyan meccsét láthatták a felhasználók az RTL Magyarország prémium streamingplatformján, amelyek másutt nem voltak hozzáférhetők Magyarországon.

Márkamonitor 2022/3. szám

 

 

SOCIAL MEDIA