A fenntarthatóság a vállalkozások számára is nyereséges

Hírek

Az IBM Institute for Business Value (IBV) legújabb tanulmányához az Oxford Economics-szal együttműködve ötezer felsővezetőt kérdezett meg összesen 22 országban és 22 iparágban. A vizsgálat célja az volt, hogy összegyűjtse azokat a legfontosabb kihívásokat, befektetéseket, eredményeket és folyamatokat, amelyekkel fenntarthatósági törekvéseik során szembe kell nézniük.

 

A tanulmány szerint a problémák között az is megjelent, hogy a már meglévő adatokat hogyan lehet felhasználni. Vannak cégvezetők, akik erre a mesterséges intelligenciát használnák. Az is hátráltatja az átállást, hogy a munkavállalóknak nincsenek meg a fenntartható fejlődéshez szükséges ismereteik. Továbbá komoly kihívást jelent még a fenntarthatóságot elősegítő rendszerek beépítése az alapvető üzleti modellekbe.

 

Hosszú távon megéri

A kutatás eredményei mégis azt mutatták, hogy a vállalatok felsővezetői jelentős előrelépést várnak a fenntarthatósággal kapcsolatos kezdeményezéseiktől. 75 százalékuk azzal is egyetért, hogy a fenntartható fejlődés jobb üzleti eredményeket hoz, 72 százalékuk szerint az ebből származó bevétel hosszú távon nagyobb, mint az ezzel kapcsolatos kiadások. A vezetők 76 százaléka arról számolt be, hogy szervezetük üzleti stratégiájában a fenntarthatóság központi szerepet játszik, 69 százalékuk úgy gondolja, hogy a fenntarthatóságnak még nagyobb prioritást kell kapnia a szervezetében.

„A K&H Csoport is hasonlóan gondolkodik, és tesz is az élhetőbb jövőért” – mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője, aki szerint a különböző cégek és vállalkozások fenntartható működésre való átállás legnagyobb kihívása a pénzügyi források előteremtése. „A K&H fenntarthatósági indexe a 2,1 és 4 milliárd forint árbevételű, közepes cégeknél folyamatosan és dinamikusan növekszik, kezdenek felzárkózni a nagyvállalatokhoz. A jelenlegi kedvezőtlen gazdasági helyzetben aggasztónak tűnik, hogy egyre több cég inkább nehézségként éli meg a fenntarthatósági célok elérését, mint lehetőségként. Mindig a hosszú távot kellene figyelniük, de ezzel pont arra nincsenek tekintettel. Pedig ahogyan az IBM kutatásából is látszik, a fenntarthatóság a vállalkozások számára is nyereséges.”

 

Photo by Christin Hume on Unsplash

 

SOCIAL MEDIA