Az RTL Klub és a TV2 is sikeres februárt zárt

Kiemelt Piac

Mindkét nagy kereskedelmi televízió sikeresnek értékeli a februári nézettséget. Az RTL Klub továbra is a főműsoridős nézettséget tekinti mérvadónak, a TV2 csoport pedig a teljes napot veszi figyelembe. Az RTL-en kiválóan teljesítenek a saját gyártású műsorok, mint a Keresztanyu, a Tanár 3, az Apatigris 2, és magas nézettséggel indított a Cápák között 3. évada. A TV2-nél továbbra is hasít az Exatlon Hungary, nagyon jól teljesít a Doktor Balaton, a Mokka és a Mokkacino. 

 

Február hónapban az RTL Klub és csoportszinten az RTL Magyarország csatornáit választotta a 18-49-es kereskedelmi célcsoport nézőinek döntő többsége – írja közleményében a tévétársaság. A 20 legnézettebb program közül 18 a Keresztanyu volt, kettő pedig az RTL Klub Híradója. A Tanár3 és az Apatigris2 is bizonyította, hogy a nézők kedvencei. Az év második hónapját az RTL Klub főműsoridőben, a 18-49-es kereskedelmi célcsoportban győzelemmel zárta (átlag 12,6 SHR%, TV2 átlag 11,7 SHR%). Csoportszinten is az RTL Magyarország vezeti a nézettségi versenyt (RTL Magyarország 24,5 SHR%, TV2 Csoport 24,1 SHR%).

Februárban az RTL Híradót választotta a nézők döntő többsége (18-49 évesek körében, átlag 17,9 SHR%, Tények átlag 13,9 SHR%). A hétköznapok megkérdőjelezhetetlen szórakoztató programja a Keresztanyu. A sztárparádéval készült, saját gyártású sorozatot a 18-49-es korosztály továbbra is kiemelt figyelemmel kíséri (az elmúlt héten, átlag 17,5 SHR%), ezzel minden alkalommal uralja a sávját, miközben az ezt követő műsor, a népszerű sorozat ismétlése, A mi kis falunk átlag 13,0 SHR%-al teljesített.

Csütörtökön debütált az ország egyetlen üzleti showműsora. A milliárdos befektetőket felvonultató Cápák között a fő kereskedelmi célcsoportban 11,1 SHR%-al nyitott.

Ha hétvége, akkor saját gyártású sorozatok az RTL Klubon. A Tanár3 továbbra is magabiztosan teljesít és nyeri a szombat esti sávját (18-49 évesek között a múlt héten 11,2 SHR%). Vasárnap pedig elindult Scherer Péter főszereplésével az Apatigris második évada, az első adás rögtön remekelt a saját sávjában, a 18-49-es kereskedelmi célcsoportban 12,2 SHR%-al kezdett, amit a vasárnapi szupermozi, A Bosszúállók: Végtelen háború szintén 12,2 SHR%-al követett. Így a sorozat premier napján az RTL Klub meg is nyerte az estét.

Kábelcsatornák eredményeit tekintve, a szombaton véget ért ValóVilág10 powered by Big Brother az RTLII-n, összességében, a 18-49-es kereskedelmi célcsoportban átlag 5,2 SHR%-al futott, de a fiatalok körében kiemelkedően (18-29 éves korcsoport) átlag 8,6 SHR%-al teljesített. Ezzel a valóságshow az idei és a tavalyi év legnézettebb RTLII-es programja lett. A szombati sorsdöntő Fináléra – az RTL24 applikáción keresztül – több mint 370 ezer szavazat érkezett, a teljes adásfolyam alatt pedig közel 2 millió szavazatot adtak le a nézők. Digitális térben is a ValóVilág10 powered by Big Brother a győztes. A széria 9,9 millió videoview-t produkált, ezzel jelenleg a legnézettebb digitális tartalom az RTL Most-on. Az RTL Magyarország digitális platformjain összességében, a jubileumi évad rövid videói eddig 23 millió videoview-t, a kísérőműsor, a BeleValóVilág pedig 2,5 millió longform videóindítást generált.

Márciusban Friderikusz Sándor vezetésével hétfőnként indul az Életünk története, keddenként a Házon kívül és a XXI. század mutat be érdekfeszítő és különleges történeteket, szerdánként lesz látható Kovács Patrícia vezetésével a Nagy Szám, a héten pedig egyedülálló módon, dupla epizóddal támad a Cápák között, csütörtökön 22:15-től és pénteken 21:05-től.

 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, 18-29, live+aslive+vendég, live+kumulált tsv+ vendég, 8.hét, február.

Gemius Prism, 4+, RTL platformok, web+app, total videoview 2021. 03. 01-én lekért adatok alapján.

Gemius Prism, 4+, RTL MOST web+app, total videoview

 

Februárban a TV2 Csoport csatornáit választotta a legtöbb néző mindhárom fontos célcsoportban – állapítja  meg a csatornacsalád közleménye. A TV2 piacvezető a 18-49 évesek között és a teljes lakosság körében is, és az Exatlon Hungary minden kiemelt korcsoportban az idősávja legnézettebb műsora volt.*

Január után februárban is az Exatlon Hungary volt a legnézettebb műsor a saját idősávjában mindhárom kiemelt korcsoportban. Átlagosan a 18-59 éves nézők 13,8%-a, a 18-49 évesek 15,3%-a, a 4 éves vagy annál idősebbek nézők 15,5%-a választotta az Exatlont a múlt hónapban. Ezekkel a számokkal mindhárom korcsoport esetében több nézőt vonzott a TV2 a képernyők elé az Exatlon idősávjában, mint az RTL Klub. A sport-reality leginkább a fiatalok körében népszerű, hiszen a harmadik évad indulása óta műsorba került 45 epizód átlagosan a 18-49 éves nézők 16,1%-át nyerte meg magának, így 4,9%ponttal múlta felül a konkurens csatorna azonos idősávját (RTL Klub: 11,2%).

A 2021-es év sikeres indulásához nagyban hozzájárult a TV2 hétköznap esti két műsora, a Doktor Balaton és a Exatlon Hungary. Február 26-án 45 epizód után a végéhez érkezett a Doktor Balaton első évada, ami átlagosan a 18-59 éves nézők 13,4%-át nyerte meg magának, amivel nem sokkal maradt le fő konkurense, az RTL Klub azonos idősávjától. A teljes lakosságon belül (A4+) átlagosan egy epizódot 649 ezren néztek, ami a tévénézők 14,7%-a, és ezzel az eredménnyel 1,7%ponttal múlta felül az RTL Klub azonos idősávját (13,0%).

Februárban a nézőkért folyó versenyében a TV2 és az RTL Klub közel azonos nézői részesedést mondhatott magáénak a 18-59 évesek körében (TV2: 9,16% vs. RTL Klub: 9,22%), a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében viszont nagyobb különbséggel a TV2 győzött.* A TV2 esetében a február havi átlag közönségarány a 18-49 évesek körében 9,6% volt, a 4 éves vagy annál idősebbek körében 11,6%, míg az RTL Klub csupán a nézők 8,7%-át tudta megfogni mind a két korcsoportban.

2021 eddigi nézői részesedése szempontjából a TV2 nemcsak az idei év legnézettebb csatornája a 3 kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+), hanem a tavalyi év azonos időszakához képest is jobban teljesített. A 18-49-es korcsoportban például, 2021 eddig eltelt időszakában a TV2 átlagos közönségaránya 9,6%, fél százalékponttal magasabb, mint 2020 első két hónapjában.

A TV2 esti hírműsorait is sokan választották februárban. A hónap átlag nézői részesedését tekintve, februárban minden ötödik tévénéző (A4+) az esti Tényeket választotta (19,9% SHR), ami átlagosan 736 ezer nézőt jelentett. Az utána következő Tények Plusz 14,5%-ot ért el, szintén a teljes lakosság körében. A korcsoportban a Tények Plusz ezzel a saját idősávja legnézettebb műsora lett. A TV2 hétköznap reggeli műsorai még mindig a nézők kedvencei, hiszen a januárt folytatva februárban is a Mokka és Mokkacino volt a legnézettebb műsor a saját idősávjában. A 6 óra 18 perckor kezdődő Mokka februári átlag nézői részesedése a 18-59 évesek körében 14,4%, a 18-49 évesek körében pedig 13,4%, amivel mind a két korcsoportban felülmúlta az RTL Klub azonos idősávját. A 8 óra 44 perckor kezdődő Mokkacino is hasonlóan jól teljesített februárban, hiszen átlagosan mind a két kiemelt korcsoportban több néző választotta, mint a fő konkurens csatorna azonos idősávját.

Teljes napon január után februárban is a TV2 Csoport lett a piacvezető csatornacsalád mind a három fő korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+), amihez a fő zászlóhajó sikerei mellett a csoport kábelportfóliója is nagyban hozzájárult. A csoport a nézői részesedést tekintve februárban átlagosan, a 18-59 évesek 23,1%-át, a 18-49 évesek 22,7%-át és a 4 éves vagy annál idősebbek 25,4%-át mondhatta magáénak, míg az RTL Hungary azonos sorrendben 20,7%-ot, 20,2%-ot és csupán 18,7%-ot.

 

*2021.02.01-02.28. időszakra vonatkozó átlag SHR%, Teljes nap, Célcsoportok: A18-59, A18-49, A4+
Live + As live adatok
Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás

SOCIAL MEDIA