Több millió forintra is rúghat az éves, céges névjegykártya rendelések költsége

Hírek Kiemelt

Elérheti az 1,5 – 2 millió forintos tételt is egy átlagos hazai kkv éves névjegykártya gyártásának összköltsége annak ellenére, hogy bár a kapcsolatépítéshez szükség van egy átnyújtható információhordozóra, a kis papírlapot már költséghatékony, digitális megoldással is lehet helyettesíteni. Mindemellett a pénzintézetek, biztosító társaságok pusztán a papíralapú névjegyeik felhasználásának drasztikus csökkentésével megfelelhetnek az MNB Zöld Ajánlásának – derül ki a Card in Move, hazai alapítású okos névjegyeket fejlesztő vállalat összefoglalójából.

 

Az éves névjegykártya budget nagyban függ a cég méretétől, az iparágtól, a tevékenység típusától és az üzleti kapcsolatok számától. Egy kisebb vállalkozásnak csak néhány száz névjegykártyára van szüksége évente, míg egy nagy multinacionális vállalatnak több tízezerre. Az üzleti kapcsolatok és a munkavállalók száma is befolyásolja ezt a számot, mindemellett a rendezvényeken, konferenciákon való részvétel és az üzleti utazások is növelhetik a szükséges névjegykártyák számát, nem is beszélve egy-egy változást lekövető újranyomásról. “Általánosságban elmondható, hogy a cégek gyakran rendelnek új névjegykártyákat évente, hogy biztosítsák a kulcsfontosságú kollégákról elérhető friss információt. Ezeknek a papíralapú névjegyeknek a költsége a vállalat méretétől függően felkúszhat akár évi 1,5 – 2 millió forintra is” – tette hozzá Baranyai Dávid Atilla, a Card In Move vezérigazgatója.

 

A költségek mellett az MNB ajánlását is érdemes figyelembe venni

Az MNB évente kiadott Zöld Ajánlása alapján – a névjegyeket egyik legnagyobb számban használó szektornak – a pénzintézeteknek, biztosító társaságoknak érdemes felülvizsgálni a névjegyek gyártási gyakoriságát is, hiszen náluk ez jelentős tétel lehet. Az ajánlás szerint a papírmentes, vagy papírtakarékos ügyintézés megvalósítása fontos cél, melyben nagy szerep juthat az ezrével készülő papíralapú névjegyeknek. Ezeket például olyan tartós, okos névjegykártyára lehet cserélni, amit – a mára gyakorlatilag minden telefonban benne lévő NFC-technológiának köszönhetően – elég hozzáérinteni a telefonhoz, és a névjegyadatok máris landolnak. Később, ha változás történik a titulusban, vagy névben, akkor sem kell újranyomni, elegendő az újraprogramozás. “Ezzel a módszerrel nem csak költséget takaríthatnak meg, de csökkenthetik karbonlábnyomukat is a cégek” – egészítette ki az vezérigazgató.

 

A kapcsolatépítés már nem áll meg a telefonszám-cserénél

A papíralapú névjegyek – azon túl, hogy némi feladattal látják el azt, aki kapja őket, hiszen hosszú percekig kell bepötyögnie az adatokat – nem alkalmasak linkek, közösségi média profilok megosztására. Baranyai Dávid Atilla hozzátette: “Mivel az üzleti profilok egyre gyakoribbak, ezért is válik lassan a kapcsolatépítés fontos eszközévé a digitális névjegy, hiszen ezek a profilok így azonnal megoszthatóak lesznek, legyen az LinkedIn, Instagram, Facebook vagy akár TikTok. Az iroda címe már alig játszik szerepet az üzleti találkozókon.”

 

Photo by Van Tay Media on Unsplash

 

SOCIAL MEDIA