Kiterjedt kapcsolatok

Kiterjedt kapcsolatok
Az IDC kutatása szerint egyre többen fektetnek vállalati közösségi megoldásokba a régióban.

A közösségi média visszafordíthatatlanul megváltoztatta a globális üzleti folyamatokat. Az információs robbanás, a rugalmas munkavégzés és a globális összekapcsolhatóság korában a munkavállalók villámgyorsan oszthatnak és terjeszthetnek információkat, dolgozhatnak ötleteken vagy projekteken földrajzi határok nélkül.

A vállalati közösségi hálózatok stratégiai jelentőségűek a Magyarországot, Horvátországot, Szlovéniát és Szerbiát magában foglaló régió üzleti életében is. Az IDC idei kutatása alapján a régió vállalatainak 57 százaléka létfontosságúnak tartja a közösségi együttműködést piaci szerepének megőrzéséhez. Az eredmény egybevág a cég egy korábbi, vállalati informatikai igazgatók körében végzett felmérésével is: a CIO-k túlnyomó többsége úgy véli, hogy az informatikai beruházások hangsúlya a belső ügyintézés területéről egyre inkább az ügyféloldali, „front-end” megoldások, például az ügyfélkapcsolat-menedzsment, az értékesítést automatizáló funkciók, illetve a call centerek felé tolódik el.

A vállalati kommunikációban és kollaborációban egyre népszerűbbek a hírfolyamok, blogok, mikroblogok, nem beszélve a fórumokról és különféle online csoportokról. Ezek a rendszerek a Facebook, Instagram, YouTube, Gmail, LinkedIn legjobb funkcióit ötvözik, és minden korábbinál hatékonyabbá teszik a munkavégzést.

Arra a kérdésre, hogy 2016-ban milyen technológiákba fektetett legtöbbet a cég a digitális fejlődés előmozdítására, a 250 főnél többet foglalkoztató vállalatok 57 százaléka a fenti kollaborációs megoldásokat említette. Az 5000 főnél nagyobb cégek esetében ez az arány 62 százalék volt. A második helyen az online és mobil értékesítési csatornák szerepeltek (54% a kisebb, 58% a nagyobb vállalatoknál), de még a dolgozók számára fejlesztett mobilapplikációkat is 43 illetve 51 százalékban említették a megkérdezettek.

A vállalati közösségi hálózatok és a kollaborációban használt technológiák terjedéséről az IDC kutatása további részleteket is tartalmaz. A felmérés teljes egészében az IBM SEE blogjáról érhető el. Ugyanitt Connecting for Success címmel az IBM szakértőjének kommentárja is elolvasható.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!