Kreativitással lehet brandet építeni az Instagramon

Hírek

A magyar márkák közül a Sugarbird, a BP Clothing és a Pöttyös rendelkezik a legnagyobb Insta-táborral.

A Crane és a Magyar Instagram Közösség 1350 fő megkérdezésével készített, nem reprezentatív kutatása szerint a válaszadó magyar instagramozók kilenctizede ismerőseit, barátait, kétharmada a vonzó képeket feltöltő idegeneket és külföldi hírességeket, közel fele pedig márkaoldalakat is követ. „Bár a közösségi oldalak között változatlanul a Facebook dominál, tapasztalataink szerint az Instagram is egyre népszerűbb, és jól használható marketingcélokra is. Adatok, használati szokásokról szóló információk híján viszont ezen a csatornán a kommunikációt leginkább »tapasztalatok útján« tervezik a márkák, így szerettünk volna egy olyan felmérést végezni, ami után sokkal pontosabb képünk lesz a magyar helyzetről” – ismertette a kutatás alapgondolatát Boroznaki Gergő, a projekt vezetője.

Promóciók és agresszív közösségépítés helyett vizuális kreativitás

A megkérdezettek 89 százaléka naponta ránéz Instagram-falára, ezzel szemben tartalmat a válaszadók fele csak hetente, minden ötödik ember pedig mindössze havi rendszerességgel oszt meg követőivel. „Az eredmények szerint az aktív felhasználók fele már sokkal érdekesebbnek tartja az Instagramot, mint a Facebookot – ez egy fontos üzenet a márkák felé. Az Instagramon – egyelőre – nem jellemző az agresszív rajongó- és like-gyűjtés, így a kreatív és jó tartalmak számítanak a döntésben, kit kezdünk el követni” – mondta el Boroznaki Gergő. Az Instagramon az élbolyban lévő magyar brandek a Sugarbird (24,5 ezer követő), a BP Clothing/Shop (19,6 ezer) és a Pöttyös. Utóbbi esetében a 870 ezres Facebook-rajongótábor azért jóval népesebb, mint a hatezres Insta-követői csoport. „Rajongót szerezni az erős vizuális tartalomra építők, például a divatcégek tudnak a legkönnyebben – a legkedveltebb nemzetközi márkák ugyanis a Nike, az Adidas és a Victoria’s Secret” – tette hozzá a projekt vezetője.

Eltérő generációs ízlések

A felhasználók által készített népszerű tartalmak között korosztályos eltérések figyelhetők meg: míg a tinédzserek leggyakrabban szelfiket és a barátaikkal közös képeket töltenek fel, addig a 20 évesnél idősebbeket a város- és természetfotózás köti le, a 36 éven felülieket pedig a videós tartalmak foglalkoztatják. A legfiatalabbak körében a legkevésbé izgalmas témák közé került az egyébként jellemzően kedvelt kajafotózás, míg a nőknél a mémek és vicces képek, a férfiaknál a divattal kapcsolatos képek fulladnak érdektelenségbe. A válaszadók fele találkozott már reklámmal az Instagramon, mégsem a promóció a legbosszantóbb kategória: a 26-35 évesek számára a gyermekfotók, a férfiaknak a reklámok, a nőknek pedig a szelfik a legirritálóbb tartalmak – persze csak a másoké, miután a válaszadók közel 70 százaléka szokott gyakran vagy legalább alkalmanként önarcképet készíteni.

A Magyar Instagram Körkép ebook formában letölthető a Crane oldaláról.

(Fotó: Instagram)

SOCIAL MEDIA