A felhasználók negyede hanyagolja a márkák posztjait

Hírek

A Kantar TNS Connected Life felmérése szerint a közösségi média felhasználóinak egynegyede „aktívan elkerüli” a márkáktól származó tartalmakat.

A kutatócég 57 ország 70.000 internet-felhasználóját kérdezte meg a tanulmány összeállításához. 26 százalékuk állította, hogy mindent megtesz a márkatartalmak elkerüléséért. Az átlagnál jóval nagyobb ez az érék Svédországban és Dániában (57%), míg Szaúd-Arábiában (15%) és Brazíliában (7%) megengedőbbek a felhasználók.
A közösségi oldalak eleinte reklámmentesen, a felhasználószám gyors növelésének céljával indultak, ma már viszont a userek 34 százaléka úgy érzi, „folyamatosan követik” az online hirdetések.

A kulcs a véleményvezérek és a hírességek kezében lehet: a 16-24 évesek 40 százaléka azt válaszolta, hogy a tőlük érkező márkaüzenetekben jobban hisz, mint a „hivatalos” forrásoknak, beleértve a tévéreklámok és a márkák saját weboldalai mellett a nyomtatott lapokat is. Szintén fontos megállapítás, hogy a márkáknak érdemes a Facebookon túl, több platformon is felhasználható tartalom előállításában gondolkodniuk. Ezt alátámasztja a Snapchat és az Instagram gyors növekedése is: az elmúlt két év során előbbi elterjedtsége 12-ről 23 százalékra, utóbbié 24-ről 42 százalékra növekedett. Ezeknek a csatornáknak a vonzerejét a barátoktól, ismerősöktől és véleményvezérektől érkező azonnali, szórakoztató tartalmon túl a szűrők és a szerkesztési lehetőségek alkalmazása adja – hívta fel a figyelmet Michael Nicholas, a Kantar TNS nemzetközi igazgatója, megemlítve, hogy a márkáknak érdemes ehhez csatlakozniuk. Persze nem könnyű megtalálni a megfelelő fogyasztót a megfelelő felületen a megfelelő tartalommal, de például a Disney, a Starbucks és a McDonald’s már kifejezetten ráérzett a Snapchat helyes használatára.

A Kantar TNS Connected Life jelentés – regisztrációt követően – itt érhető el.

(Forrás: Kantar TNS/Warc)

SOCIAL MEDIA