Az IBM megvásárolta a Ustreamet

Hírek

A Ustream az IBM Cloud új videószolgáltató egységét bővíti majd, melynek célja egy 105 milliárd dolláros globális piac kiaknázása.

Az IBM bejelentette, hogy megvásárolta a Ustream Inc. felhőalapú, élő videostreaming szolgáltatást nyújtó vállalatot. A Ustream központja San Franciscóban van, fejlesztési részlege Magyarországon, Budapesten, adatközpontjai pedig a kaliforniai San Joséban, Amszterdamban és Tokióban. Ez a lépés kibővíti az IBM Cloud platformját, amelynek segítségével a vállalati ügyfelek felfedezhetik és kiaknázhatják a videóban, mint rendkívül gyorsan fejlődő digitális médiumban és adat-eszközben rejlő lehetőségeket. Az IBM a tranzakció pénzügyi részleteit nem közölte.

A Ustream vállalatok és műsorszolgáltatók számára biztosít felhőalapú videostreaming, azaz internetes műsorsugárzási lehetőséget, a vállalati közleményektől kezdve az élő koncertközvetítésig. A cég mintegy nyolcvanmillió felhasználó – köztük a Nasa, a Samsung, a Facebook, a Nike és a The Discovery Channel – számára szolgáltat élő vagy on-demand videótartalmat.

A Ustream ahhoz az újonnan megalakult IBM Cloud Video Services üzletághoz csatlakozik, amely az IBM kutatás-fejlesztési laborjaiból és a stratégiai felvásárlásokból származó eszközöket ötvözi. A videószolgáltatási portfólió magába foglalja a nyílt API, azaz programozói kezelőfelületek fejlesztését, a digitális és vizuális analitikát, a kiegyensúlyozott teljesítményt és az egyszerűsített menedzsment-feladatokat számos globális iparág – például a média és szórakoztatóipar, a kereskedelem, oktatás és kormányzati szolgáltatások – számára. Az egység Braxton Jarratt vezérigazgató irányításával működik majd, és a felhőalapú videószolgáltatásban és szoftverekben rejlő, az IBM becslése szerint 105 milliárd dollárra rúgó üzleti lehetőség kiaknázását tűzte ki célul.

„A videó az üzleti életben elsőosztályú adattípussá vált, ami olyan felgyorsult teljesítményt és erőteljes adatelemzési eszközök alkalmazását követeli meg, amelyek segítségével az ügyfelek lényegi, mélyreható információkhoz juthatnak” – mondta Robert LeBlanc, az IBM Cloud alelnöke (a képen). „Videó- és felhőalapú innovációink egy üzleti egységbe történő integrálásával ügyfeleink számára olyan lehetőségeket teremtünk, amelyekkel a lehető leginkább stratégiai módon aknázhatják ki az ebben a médiumban rejlő lehetőségeket.”

Mára a fogyasztókkal és a munkatársakkal való viszony szorosabbra fűzésének egyik legfőbb eszközévé vált a videótartalmak széles skálája, a webcastoktól kezdve a konferencia-közvetítéseken, képzési és oktatási webinarokon át az ügyfélszolgálati anyagokig, vagy a „hogyan csináld” videókig. Mindennek eredményeként az ügyfelek minden iparágban biztonságos, mérhető és nyitott felhő alapú megoldásokat igényelnek a videószolgáltatások menedzseléséhez. Ez különösen lényeges annak tükrében, hogy kutatók becslése szerint a világ adatmennyiségének nyolcvan százaléka strukturálatlan és a sötétben rejtőzik a számítógépes rendszerek számára, így ezeket a forrásokat nem tudják hatékonyan kezelni, feltárni. Ennek az adathalmaznak jelentős részét a videótartalmak alkotják.

SOCIAL MEDIA