Márkaépítés 2021 – Tudunk-e másképp élni?

2021-09-08

Magyar Telekom, 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36.

“Mi haszna az új tudásnak, ha nem hoz létre új viselkedésformákat?” – teszi fel a kérdést napjaink egyik legizgalmasabb gondolkodója, Yuval Noah Harari Homo Deus című könyvében.

A pandémia alatt megtapasztaltuk, hogy az életünk az eddigi módon nem folytatható. Az elmúlt másfél év azt is bebizonyította, hogy a változás nem tolható ki a távoli jövőbe. Másképp kellene élni. Sokan szeretnének másképp élni.

De mi kell ahhoz, hogy az elhatározásokat tettekre váltsuk? Tudunk-e másképp élni? És mi a márkák szerepe a változásban?

 

A regisztráció szeptember 6-án, hétfőn délben lezárult.

 

A jelenleg érvényes járványügyi rendelkezések értelmében a konferencia csak védettségi igazolvánnyal látogatható. Kérjük, igazolványát feltétlenül hozza magával, mert azt a belépéskor ellenőriznünk kell. 

Köszönjük partnereink együttműködését. Kiemelt támogatónk: Magyar Telekom. Támogatóink: dm, SPAR Magyarország, Szentkirályi Magyarország, Unilever Magyarország.

Támogatóink

Programok

09:00 - 09:05

Előadás

A konferencia megnyitása

Néhány bevezető gondolat a napi program elé.

09:05 - 09:15

Előadás

Nincs visszatérés a régi világhoz

A Budapest klub alapítója a fenntarthatóságról.

09:15 - 09:35

Előadás

Ha akarunk, tudunk-e, ha nem akarunk, kell-e? Viszonyunk a változáshoz

Az emberiség története egyre gyorsuló változások sorozata. Az emberi életút biológiai szempontból szintén folyamatos változás. De mi a helyzet a pszichológiai oldallal? Úgy tűnik, hogy az emberiség változáshoz való viszonya mindezek ellenére legalább is problémás. Mennyire indokolt az átmeneti nyugalom keresése? Elérhető-e? Hogyan lehet stabilitásra törekedni a folyamatos változásban? A saját biológiai változásaink hogyan befolyásolják a pszichénket?

09:35 - 09:50

Előadás

Fenntartható jövő: mi a magyar fogyasztó elvárása a vállalatokkal szemben?

A környezettel, társadalommal kapcsolatos aggodalmak erősödése lépésre kényszeríti a vállalatokat. A fogyasztó nem tudja, nem is akarja egyedül megoldani a élesedő problémákat. Klímaváltozás, szűkös természeti erőforrások, Fenntartható Fejlődési Célok és CSR a legfrissebb nemzetközi és hazai felmérések tükrében.

09:50 - 10:10

Előadás

A felelősség nem outsource-olható

Ahogy a kitörésekor ünnepelt forradalom később felfalja gyermekeit, úgy a mindig forradalminak titulált növekedés-alapú gazdaság is felfalja a jövőt. Ezekben a pillanatokban is stratégiák ezrei készülnek, amelyekben az üzleti növekedés kizárólag a pénzügyi meta-világ narratívájában keresi múlandó fogódzóit a bolygó és az ember kontextusától függetlenül, fittyet hányva olyan trendekre, mint a klímaváltozás, túlnépesedés vagy a tegnap elfogyasztott mikroműanyagok száma a tegnapelőtti mennyiséghez képest. Mégis vannak gazdasági társaságok, amelyek már nem növekedni, hanem nyerni szeretnének. Vajon lecserélhető-e a “növekedni” kifejezés? Ha igen, akkor a fogyasztókra mennyiben számíthatunk ezen az úton?
Prezentációk letöltése: 1, 2

10:10 - 10:30

Előadás

“Ne beszéljen zöldségeket!”

A reklámozás során mind gyakrabban találkozunk a környezetvédelemmel kapcsolatos, ún. zöld állításokkal. A környezetünk iránti elkötelezettség azonban nem írhatja felül a reklámok valóságtartalmát. A nem megfelelően megfogalmazott és alátámasztott állítás megtévesztőnek minősül, amellyel kapcsolatban a GVH jár el. A GVH elnökének előadása hasznos útmutatót ad a reklámozók számára. A reklám szövege mellett annak képi világa, valamint a reklámokban a környezettel kapcsolatos magatartásminta is a zöldmarketing fontos területe. Az e témában az ÖRT által végzett vizsgálat eredményét és tanulságait az ÖRT igazgatója foglalja össze.

10:30 - 10:50

Előadás

Fenntarthatóság a gyakorlatban: Unilever

Meg tud valósulni a körforgásos gazdaság egy FMCG vállalat működése során? A marketingkommunikációs ígéreteken túl, tudnak-e a mai márkák ténylegesen zöldülni? Az extrémen dráguló alapanyagárak mellett, végre el tudunk kezdeni értékként tekinteni a hulladékra, mint másodlagos nyersanyagra? Az előadó bemutatja, hogy működik mindez az Unilever mindennapi gyakorlatában.

10:50 - 11:10

Előadás

Egy világ van és az digitális – avagy féljünk vagy megijedjünk?

A digitális jövő (az érem mindkét oldala)
Prezentáció letöltése

11:10 - 11:25

Előadás

Fenntartható értékek a fenntartható márkáért

Mit tanulhatunk a fenntartható márkák kommunikációjából? Hogyan tudják hitelesen megjeleníteni társadalmi, környezeti és gazdasági üzeneteiket a marketingkampányaikban? Előadásunkban példák segítségével mutatjuk be, hogy hogyan lehet érthetően kommunikálni a fenntarthatóságról úgy, hogy az építse a márkát.
Prezentáció letöltése

11:25 - 12:00

Előadás

Női vezetők kerekasztal

Mit kell tennünk azért, hogy több nő kerüljön vezető beosztásba? És miért jó nekünk, ha több női vezető van? A beszélgetés az Egyenlítő Alapítvány közreműködésével jön létre - köszönjük Heal Edina segítségét.

12:00 - 13:00

Ebédszünet

Ebédszünet

Ebédszünet

13:00 - 13:20

Előadás

FMCG piaci körkép és átalakuló vásárlási szokások – amit minden gyártónak tudni érdemes

A 2020-as év fő FMCG-piaci trendjei a Covid-19 tükrében. Tartós változások a fogyasztás és vásárlás tekintetében. Az új hétköznapi rutin hatásai a kategória trendekre. Fenntartható márkaépítés napjainkban.

13:20 - 13:35

Előadás

Rugalmasan követni a stratégiát

2020 februárja előtt a szalagcímek fő témája a klímaváltozás volt. Felelős vállalatként a dm számára mindig is fontos volt a környezetvédelem, mely különösen a saját márkás termékek fejlesztésénél megfogható, a vásárló számára érzékelhető. A törekvés az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt kapott. A COVID azonban gyorsan átrendezte a prioritásokat. Amelyek korábban is alapvetésnek minősültek, mint a dolgozók fizikai egészségének védelme és a vásárlók megfelelő mennyiségű áruval való ellátása, egyszerre a legfontosabb kérdéssekké váltak. Hogyan tudott mégis haladni - az új, kiszámíthatatlan helyzetben - a dm évtizedes felelősségvállalási stratégiája és legújabb törekvései a körforgásos gazdaságba való hatékonyabb bekapcsolódására?

13:35 - 14:10

Előadás

E-commerce kerekasztal

Milyen változást jelent a kereskedelem és a fogyasztók életmódja szempontjából az e-kereskedelem fejlődése? Mi várható a közeljövőben?

14:10 - 14:30

Előadás

Mit kell tennünk a következő évtizedben azért, hogy egy sikeresebb országban éljünk? Az Egyensúly Intézet agytröszt programja 2030-ig

Az előadás minden lényeges szakpolitikai javaslatot felölel a demokrácia, a levegőszennyezés-fenntarthatóság és a gazdaság területéről. Egy agytröszt víziója arról, mit kell tenni a politikusoknak és a vállalatvezetőknek a következő években. A demokrácia állapota mindannyiunkat érint, a demokratikus keretek kialakítása azonban a politikum feladata. Az Egyensúly Intézet konkrét javaslatokat fogalmazott meg a demokrácia működésének javítására, ezek lényegi bemutatója az előadás részét képezi. Ugyanígy érintem az évi tizenháromezer ember halálát okozó levegőszennyezettség csökkentését célzó intézkedéseket. És bemutatom azt, hogyan tudunk kilépni a középszerűség csapdájából és befogni Európa fejlettebb gazdaságait. Talán soknak tűnik egy rövid előadáshoz, de mégsem sok, ha a lépéskényszert és az időszerűséget nézzük.

14:30 - 15:05

Előadás

Másképp élünk, másképp dolgozunk, másképp kommunikálunk

Valódi megújulás, avagy az ördög a részletekben rejtőzik? Beszélgetés az új kommunikációs környezetről.

15:05 - 15:20

Előadás

Az újturizmus újra-tervezéssel indul

A pandémia-lecke egyik tanulsága az, hogy a túlfogyasztást, így a túlturizmust is át kell terelnünk és hangolnunk a felelős fogyasztás és a felelős turizmus irányába - a lehető leggyorsabban. Az újranyitás tavaly nyári első, pezsgődugó-szerű boomja után, a belföldi kereslet jelentősen visszaesett, nem hozza a korábbi számokat, a külföldiek pedig csak csordogálnak. A pandémia második leckéje az, hogy értelmezzük úgy ezt a még mindig kieső időszakot, hogy erőforrásainkat a fejlesztésekre, a marketingre és a márkaépítésre összpontosítjuk.

15:20 - 15:35

Előadás

Tudunk-e másképp tanulni? Tudunk-e másképp inspirálódni?

Valódi és inspiráló tudásra van szükség. Valódi tudásra, valódi szakértőktől: smartfluencerektől. Az akár más területről érkező előadó gondolatai inspirálhatják a változásra, fejlődésre törekvő szervezetek vezetőit, munkatársait és partnereit, kimozdítva őket a saját területük gondolathálójából. A látókör bővítésének legegyszerűbb módja, ha a legnagyobbaktól tanulunk, akik képesek a tudást közérthetővé és a tanulást élménnyé tenni.
Prezentáció letöltése

15:35 - 15:50

Előadás

Kkv-k stratégiai lehetőségei a Covid után

Kkv-k stratégiai lehetőségei a Covid után.

15:50 - 16:05

Előadás

Életstílus-váltók

A pandémia új helyzetet teremtett a munkavégzés világában is. Vannak, akik nagyon várták már az “új normálist” és vannak, akik a visszarendeződés lehetőségeit keresik mindenben. Ki tudjuk mutatni, hogy a home office szabad választása, erőltetése, illetve hiánya milyen “Covid Perszónák” kialakulásának kedvez, ám most azt a kérdést tettük fel magunknak, hogy hatással van-e fogyasztásra a megváltozott élethelyzet. Utánajártunk.

16:05 - 16:20

Előadás

Ügyfélélmény, márkaélmény

Néhány gondolat az ügyfélélmény és a márkaélmény kapcsolatáról és a service design alapú márkaépítésről.