Az innováció éve a dm-nél

Hírek

A dm Magyarország 277 millió eurós forgalommal zárta az idei gazdasági évet, emellett irodáit és üzlethálózatát is fejlesztette, bevezette az új dm applikációt és az ingyenes wifit, valamint új társadalmi felelősségvállalási programot hirdetett.

dm Magyarország 277 millió eurós forgalommal zárta a 2015/16-os a gazdasági évet, ami a tavalyi gazdasági évhez képest 11,42%-os növekedést jelent. Az osztrák anyavállalathoz tartozó társországokban (Magyarország mellett Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Románia, Bulgária és Macedónia) a forgalom 8,1 százalékkal 2,212 Mrd euróra nőtt. A dm csoport összforgalma 9, 7 milliárd euró volt az elmúlt gazdasági évben, ez a tavalyihoz képest 7 százalékos növekedést jelent.

Az év során a dm 17 üzletét újította fel, 15 üzletet kibővített, 5 üzlete másik helyre költözött, egy üzlete bezárt. A boltok nyitása közösségi eseménnyé vált: a dm meglepetésekkel, programokkal, jótékonysági akciókkal kíséri a nyitásokat, a kasszában helyi közéleti személyiségek segítenek, a bevételt jótékony célra ajánlják fel. Az üzletekben NFC-s fizetésre is van már lehetőség, a boltokban ingyenes wifit használhatnak a vásárlók.

A drogéria az idei évben két nagy iroda beruházást is elvégzett, 2016 márciusában adta át Érden új irodaépületét, amelybe a központi osztályok egy része költözött. A törökbálinti irodaépület is megújult, 2016 szeptemberében fejeződtek be a munkálatok.

Új termékek a saját márkás kínálatban

A piaci trendeknek megfelelően minden márkán belül jelentős az új termékek száma, folyamatos innováció, új hatóanyagok jellemzik az új dm márkás termékeket. A dm polcain összesen 3168 saját márkás terméket találnak a vásárlók.

2015 áprilisában debütált a dm-ben a dmBio, jelenleg 335 cikkelem közül válogathatnak az egészséges táplálkozás hívei. A szortimentben bébi menük, bébi tej-és gabonapépek, direktlevek, zöldséglevek találhatók, folyamatosan érkeztek a polcokra a paradicsomos termékek, olajak, főzőkrémek, mézek, extra dzsemek, magkrémek, pelyhek, sütési hozzávalók, lisztek, aszalt gyümölcsök és magvak, crunchy müzlik, növényi pástétomok, vegetáriánus kenyérfeltétek, gyümölcsszeletek.

2016-ban saját márkás termékújdonságok is bekerültek a dm polcaira: a Balea kompakt deo kétszer annyiszor használható, mint hagyományos társai, az alverde gyógyvizes sorozat a naturkozmetikumok területén jelent újdonságot, míg a hajápolás terén a Balea Professional hajerősítő és hajápoló termékcsalád tagjai kerültek be a kínálatba. A Profissimo és a Denkmit termékcsaládok limitált kiadású termékei is megjelentek a szortimentben, az új Das gesunde PLUS bio filteres teák kézzel készített, gyapjú filterekkel érkeztek a polcokra. Az alverde és Dein Bestes termékcsaládok új csomagolást kaptak. Az elmúlt gazdasági évben a dm két saját márkás terméke is jubilált, a Sundance és babylovetermékcsaládok idén ünnepelték 20. születésnapjukat.

A saját márkás szortimentben környezetkímélő termékek és csomagolások fejlesztése jellemző, a vállalat rövid szállítási utakat részesít előnyben, törekszik a regionális gyártók és európai gyártó üzemek kiválasztására.

A márkatermékek terén is kínál újdonságokat a dm: új L’Oréal dekorkozmetikai állvány került be a boltokba, a vásárlói igényekre reagálva az idei gazdasági évtől kapható a boltokban a Túró Rudi és az EOS ajakápoló.

Törzsvásárlói programok

A dm 2009-ben vezette be idehaza az active beauty programot, azóta a törzsvásárlói program folyamatosan fejlődött, jelenleg közel 1,3 millió tagja van, míg a bababónusz programhoz több mint 257 ezer tag csatlakozott, az újszülöttek 43 százaléka regisztrált baba.

Júniustól egy új applikációval kezelhető a törzsvásárlói kártya. Az applikáción keresztül a vásárlóknak lehetőségük van arra, hogy pontjaikat kényelmesebben gyűjtsék, különböző kedvezményeket vegyenek igénybe, és kuponokat váltsanak ki. Eddig 120 158 érdeklődő töltötte le az applikációt, összesen 57 311 kupont aktiváltak a vásárlók, 50 984-et váltottak be. A fogyasztói igényekre reagálva a felületet a dm folyamatosan fejleszti és bővíti.

Kommunikáció a fogyasztókkal

dm active beauty magazinja 150 000 példányban jut el a törzsvásárlókhoz évente 8 alkalommal, újdonságként idén Family tematikus magazinnal. A drogéria több, mint 193 ezer Facebook rajongóval osztja meg nap mint nap a márkával kapcsolatos híreket, népszerű újdonság a dm Tesztklub és dm Kvíz. A márka több, mint 26 ezer követőt ér el az Instagramon, bloggerekkel is kapcsolatban áll, emellett a YouTube, számos on-line csatorna és e-mail hírlevél biztosítja, hogy a dm szoros kapcsolatot ápoljon vásárlóival. 2016 tavaszán elindult a dm hivatalos ügyfélszolgálata is, ahol a munkatársak telefonon és e-mailben reagálnak a beérkező kérdésekre.

A dm országos rendezvényeken is megjelenik, a Babamama expón a látogatókat standdal és vásárlási lehetőséggel várták, tavasszal az Ultrabalaton résztvevői találkozhattak a drogériával a sportrendezvényen, a Györkőc Fesztivál látogatóit egy családias standdal és nyereményjátékkal lepte meg a dm, az év végén a DECATHLON FittArénán is képviselteti magát a vállalat.

Társadalmi felelősségvállalás

A dm családbarát munkahelyként támogatja, hogy munkatársai egyensúlyt találjanak a munka és magánélet között, részmunkaidős foglalkoztatásra is lehetőséget ad, a cég saját kollégái számára folyamatos fejlődési lehetőséget biztosít. A cég szerepet vállal a duális képzésben is, hogy a fiatalok számára vonzóvá tegye a kereskedelmi pályát, a szakmai gyakorlatos tanulók fogadásával az utánpótlás nevelésére fektet nagy hangsúlyt.

A dm 2016-ban hirdette meg először a helyi közösségeket segítő Jótettekkel egy jobb világért programot, amellyel helyi civil szervezetek munkáját akarta támogatni egy-egy konkrét projekt kapcsán. A dm idén 40 éves, ennek apropóján egy CSR aktivitást bevezetve valamennyi dm-ország megkereste azokat a projekteket, amelyek helyben teszik jobbá környezetüket. A hazai dm 10 projekt megvalósulását támogatta 500-500 ezer forint hozzájárulással. A dm munkatársai emellett évente egy napot önkéntes munkával tölthetnek egy-egy civil szervezetnél.

„Együtt egymásért“ név alatt dolgozta ki a dm CSR programjait, amelyek középpontjában az egészséges életmód, a gyermekek napvédelme, és helyes fogápolásra nevelése, valamint a szociálisan hátrányos helyzetű kisgyermekes családok megsegítése áll.
A dm termékadományok formájában több, mint 80 szervezetet támogatott közel 12 millió forint értékben, a TAO sporttámogatással több, mint 200 millió forinttal segített sportszervezeteket.

A dm az elmúlt gazdasági évben a társadalmi felelősségvállalás területén elnyerte a CSR Hungary 2015 díjat, a 3 Jócselekedet pályázaton két kategóriában nyert díjat, a legkreatívabb jó cselekedet kategóriában a Nap gyermekei kampánnyal győzött, a Mosolygó fogacskák programmal pedig különdíjat nyert a drogéria a legnagyvonalúbb jó cselekedet kategóriában. 2016-ban másodszorra érdemelte ki a vállalat a Magyar Adományozói Fórum Felelős Támogató Védjegyét. Az Együtt egymásért programmal 2016-ban a dm elnyerte a MAF Társadalmi Befektetések Díj Senior különdíját, illetve a Magyar PR Szövetség Oklevelét.

Az Aon Hewitt Magyarország által meghirdetett Legjobb Munkahely díjat is megkapta a dm nagyvállalati kategóriában 2015 novemberében, a Randstad Award hazai felmérése alapján pedig kiskereskedelem kategóriában 2016-ban ismét magáénak tudhatja a legvonzóbb munkaadó címet.

SOCIAL MEDIA