A költségvetés fontos, de nem a legfontosabb faktor, amikor a következő úticélunkról döntünk

Hírek

A Kiwi.com arról készített reprezentatív felmérést Magyarország mellett Csehországban, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában, hogy mi alapján választanak úticélt azok, akik az elmúlt hat évben legalább kétszer jártak külföldön, és hogy mi az, amit sosem hagynak ki, amikor egy új országban járnak.

 

Míg régiós átlagban a költségvetés a legmeghatározóbb a következő úti cél kiválasztásánál, addig a magyaroknál sokkal inkább a barátok, családtagok ajánlása dönt, és az utazásra szánt összeg csak a 2. ebben a sorban.  Nekünk leginkább tehát a barátok, családtagok ajánlása számít, honfitársaink 56%-a az ő beszámolóik alapján választja ki a következő úticélját. 52%-ot befolyásol az ár, 46% pedig biztosan végez online kutatást, sőt kb. minden 10. magyar a Facebookról, Instagramról szerez inspirációt. Akadnak olyanok is (3%), akik TikTok videókat pörgetve kapnak kedvet egy-egy desztinációhoz. „Természetesen a fiatalabb generáció tagjai a legfogékonyabbak a social csatornák utazásos tartalmaira, de a Z generáció tagjainak az utazás, felfedezés iránti fokozott érdeklődésére utal az is, hogy a barátok ajánlásaira is ők a legkíváncsibbak” – osztotta meg a kutatás kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.

 

Ízek és ücsörgés – erre vágyunk különösen, amikor utazunk

Tízből hét magyar biztosan felkeres olyan helyeket, ahol megkóstolhat helyi ételeket, és közel minden 5. magyar képet is készít a tányérjáról, amit aztán megoszt a különböző social felületein. A régiós adatok alapján a magyarok a legkíváncsibbak a helyi ételek ízeire. Még ennél is inkább kitűnünk abban, hogy mi szeretünk leginkább kávézóban ülni és onnan szemlélni a világot. Nemek közül a nőkre (46%) ez különösen igaz, generációkat tekintve pedig a Z generáció emelkedik ki (44%). A kávézóban üldögélésben egyébként mind a nemeket, mind pedig a korosztályokat tekintve mi visszük a prímet a régióban vizsgált országok közül.

 

A magyar fiatalok kevésbé élőznek utazás közben

Fotókat biztosan készít a magyar utazók 64%-a, Facebook és/vagy Instagram sztorit pedig a 14%-a. Ezek ránk kevésbé jellemzőek, mint a környező országokban élőkre. Természetesen a fiatalabb generáció az, amelyik inkább élőzik utazás közben. Nincs ez másképp a nálunk sem. Minden 5. magyar fiatal osztja meg utazásos élményét azonnal sztoriban, de az adatokból úgy tűnik, hogy a magyar Z generáció tagjai kevésbé élőznek utazás közben, mint a cseh, a lengyel, a román vagy szlovák fiatalok.

 

SOCIAL MEDIA