A home office lehetősége új távlatokat nyit az utazások terén

Hírek

A magyarok mintegy 8%-a dolgozik távmunkában, tízből hárman pedig hibrid rendszerben. Míg a nemek tekintetében nincsen szignifikáns eltérés, addig korosztályok és iskolai végzettség alapján már megfigyelhetőek különbségek. A Kiwi.com kutatása alapján minél fiatalabb valaki, annál inkább jellemző rá az otthoni munkavégzés is.

 

„A már home office-ban is dolgozó magyarok 35%-a vallja, hogy az otthoni munkavégzés új távlatokat nyitott az utazásai terén, míg a home office-ra a közeljövőben váltók 45%-a tervez többet utazni a szabadabb munkavégzés lehetősége által” – osztotta meg a kutatás kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.

 

Így változtak meg a távmunkában vagy home office-ban is dolgozók utazási szokásai:

  • Minden 5. többet utazik hétvégente azért, mert megspórolhatja a hazajutás idejét, és azonnal útra kelhet, amint abbahagyja a munkát
  • Minden 10. választ hosszabb utazást, amikor bizonyos napokon nyaral, másokon pedig távmunkában dolgozik
  • 8% szabit sem vesz ki, és úgy utazik külföldre: napközben dolgozik, délután és hétvégén pedig felfedezi a környéket
  • 3% rendszeresen dolgozik különböző országokból

 

A stresszoldó, inspiráló utazás jót tehet a munkavégzésnek is

A magyarok többsége (56%) gondolja úgy, hogy az utazás alatti munkavégzés pozitív hatással lenne a mentális egészségére és a munkára is. 35% szerint új helyek felfedezése segít oldani a stresszt és boldogabbá is tesz, ami pozitívan hat a munkára is. 22% új ötleteket, ihletet vár az utazástól. 38% nem tud egyszerre az utazásra és a munkára koncentrálni. A magyarok 6%-a pedig bevallja, hogy nem tud ellazulni és abbahagyni a munkát, ha a laptopja a közelében van.

Nemek és iskolai végzettség szerint nincsen szignifikáns eltérés, de generációk tekintetében mutatkoznak különbségek. Leginkább (61%) a fiatal felnőttek, azaz a Z generációsok azok, akik az utazás alatti munkavégzést pozitívan kapcsolják össze a munkateljesítményükkel, de az Y generáció tagjai körében is jóval gyakoribb ez a vélemény (58%). Az X generációs munkavállalóknál már éppen csak átbillen a mérleg nyelve (51%), körükben a legnagyobb azok aránya, akik nem tudnak egyszerre a munkára és az utazásra is koncentrálni.

 

SOCIAL MEDIA