Fordítsuk meg a sorrendet a turizmusfejlesztésben!

Kiemelt Márkaépítők Közössége

A Márkamonitor 2013-ban indított Márkaépítés konferenciáinak utolsó három kiadását egy „neverending story” jegyében szerveztük meg: ez a véget nem érő változás. A konferencia előadásainak összefoglalói a Márkamonitor magazin 2024/1-2. (májusi) számában jelentek meg, ezeket most online is elérhetővé tesszük.

 

Ezzel a címmel tartott előadást Bódis Gábor, a Hungary NEXT alapítója és vezetője. „Hogyan lesz egy desztináció a világ legjobb turisztikai úti célja?” – tette fel a kérdést. Kezdjük az alapoknál! Elsőként legyen az adott tér az utca, majd a város, az ország, a régió, majd végül a világ legkívánatosabb helye. „A fejlesztés csak egy beszélgetésnyire van” – mondta.

Körülbelül tíz éve történt egy nagy változás, egy szemléletváltás a turizmusban, amikor a kormány gazdasági alapokra helyezte a területet, aminek következtében a piaci szereplők megtanultak tervezni, arculatot kialakítani, kihozni a lehetőségeikből a maximumot. Jelenleg korszakváltás zajlik, amiben központi szerepet kap a digitalizáció és a környezetre való minél szélesebb körű odafigyelés. A következő lépés a léptékváltás lesz. Ma már nem elég, ha a szektor eléri és bevonja az embereket, nekik örülniük is kell egymásnak, amiben például az intelligens terek létrehozásának, az élményalapú turizmusnak lesz döntő szerepe.

A turizmus fejlesztésének első lépcsője az, hogy tanuljunk a térből. Használjuk a dizájn, a márka eszközeit, csak ezt követően valósulhat meg maga a turisztikai desztináció fejlesztése. A folyamat abból indul ki, mit keres a látogató: a látványt, a történetet, a tartalmat, végül a megélést. A kreativitás a képletben úgy jelenik meg, hogy a látványt, a történetet, a tartalmat és a megélést is dizájnalapra helyezzük a térben.

Mire figyeljünk helyiként? Ismerjük meg a helyi szolgáltatókat, építsünk alacsony kerítéseket, hogy kíváncsivá tegyük a látogatókat, de fontos a helyi jellegzetességek és szokások elsajátítása is, amelyeket azután átadhatunk a vendégeinknek is.

Mire figyeljünk vállalkozóként? Legyenek közmosdók és ivókutak, támogassunk környezettudatos és közösségépítő programokat, támogassuk a közösségi közlekedést, szorgalmazzuk a helyi jellegzetességek, így az ételek és italok megismertetését!

Mire figyeljünk látogatóként? Igyekezzünk az időnket minőségi módon eltölteni. Ha gondoljuk, érkezzünk akár a főszezonon kívül, akár autó nélkül! Használjuk a tematikus útvonalakat! Szórakozzunk csendesen, és semmi esetre se vigyünk magunkkal gurulós bőröndöt!

SOCIAL MEDIA