A Magyar PR Szövetség megalakította Employer Branding tagozatát, amely hiánypótló szerepet tölt be a szakmában.
A nyitóülésén Kádár Balázs, az Employer Branding Tagozat vezetője tartott előadást munkáltatói márkaépítés témakörében. Az előadásból kiderült, hogy a vállalatok tudatos Employer Branding stratégia alkalmazásával jelentősen növelhetik vonzerejüket a fiatal tehetségek körében, akik tudatos fogyasztóként választanak maguknak munkáltatói márkát, így a munkaadó egyben a „saját márkájuk” részévé is válik. Trendi, szexi munkavállalói élményekre, tartalomra vágynak, amely megosztható, posztolható. Megfelelő aktivitásokkal és ezen aktivitások HR kommunikációs stratégiává fűzésével tudatosítható a munkavállalókban, hogy az anyagi juttatásaikon felül még mennyi mindent nyújt számukra a munkáltató, s ezzel a dolgozói elkötelezettség jelentősen növelhető, amely szoros összefüggést mutat a fogyasztói elégedettséggel. Innentől kezdve az Employer Branding stratégiának komoly hatása van a vállalat profittermelő képességére. Fontos azt is látni, hogy ahol megfelelően tudatos munkáltatói márkaépítés zajlik, ott a területet stratégiai szinten kezelik, hiszen ez közép- és hosszú távon meghatározza a vállalat humán erőforrás utánpótlását, amely kiemelten fontos az üzleti célok elérésében.
Az Y és Z generációk megszólításában különösen nagy szerep jut a social media különböző csatornáinak, a mobiltelefonos applikációknak, a vállalati karrierhonlapoknak vagy az olyan új típusú eszköznek, mint a gamification (összetett és bonyolult folyamatok, munkakörülmények, feladatok játékosítása). Jelenleg a magyar vállaltvezetők 47%-a küzd azzal a problémával, hogy nem talál megfelelő munkaerőt. Ez a tendencia a kivándorlással és a belföldi-külföldi „agyelszívással” folyamatosan erősödik. Már most jelentős a hiány és harc bontakozott ki a szakmunkásokért, IT szakemberekért, mérnökökért, orvosokért és ápolókért. Az egyedi szaktudással rendelkező specialisták és a tehetségek éppen a szűkösség miatt válogathatnak az itthoni és külföldi karrierlehetőségek között. Ezért nem mindegy, hogy vállalatunk mikor és hogyan jelenik meg – mint munkáltató és fogyasztói márka – a célcsoportok fejében.
A munkáltatói márkaépítés alapja a hitelesség és a pozitív munkavállalói élmény. Ezek adják meg az elkötelezettség alapját. Amennyiben az Y generációs munkavállalónk nem a megígért körülményekkel és élményekkel találkozik vállalatunknál, akkor nagyon hamar odébb fog állni. Sokan a próbaidő végét sem várják meg. Éppen ezért tartsuk be, amit ígérünk, és ne ígérjünk olyat, ami köszönőviszonyban sincs a valósággal.
Végezetül pedig fontos kiemelni, hogy a munkáltatói márkaépítés immár nem csak a nagyvállalatok privilégiuma. Már kis és közepes társaságoknál is alkalmazhatóak bizonyos elemei és ezek hatékonyan segíthetik a KKV-k fenntartható, sikeres működését. A lényeg a tudatosságon van, hiszen minden cégnek van munkáltatói márkája, csak legfeljebb eddig nem tudtak róla. Sikeres Employer Branding nem képzelhető el a HR, a kommunikáció és a marketing osztályok szoros együttműködése nélkül. A felsővezetés támogatása nélkül pedig ne is kezdjünk neki a folyamatnak. A Magyar PR Szövetség Employer Branding tagozatának céljai között szerepel a tudatosítás, a legjobb gyakorlatok megosztása, az Employer Branding Award megalapítása, illetve a HR és kommunikációs szakma közelítése. Várják minden csatlakozni vágyó vállalat jelentkezését.