Magyarország az utolsók között áll az EU-ban a munkavállalói termelékenység tekintetében. Ennek okai a vállalati kultúra hiányosságaiban is rejtőzhetnek.
Általánosan elfogadott, hogy a vonzó vállalati kultúra jó hatással van a dolgozói produktivitásra. Egy 2017-es Eurostat kutatás szerint az EU-ban és a Visegrádi országok között Magyarország az utolsók között áll a munkavállalói termelékenység tekintetében. Ez azt is jelentheti, hogy a hazai munkavállalók nagy része nem a rájuk szabott pozícióban dolgozik.
„Többek között ezen kutatási eredmények sarkalltak minket arra, hogy belevágjunk egy országos munkavállalói felmérésbe, amellyel szeretnénk jobban érteni a hazai munkahely-elégedettségi helyzetet. Felvetődhet ezen adatok alapján, hogy hosszútávon milyen gazdasági és szociálpszichológiai következményei lehetnek a jelenségnek, és hogy a helyi működésű munkáltatók mit tehetnek a helyzet javítása érdekében. Éppen ezért a célunk továbbá az is, hogy olyan munkahelyi környezetet teremtsünk a munkavállalóknak, ahol azt érzik ez itt valóban az ő helyük” – mondta Knezevics Viktor, a BP országigazgatója a most induló felmérés kapcsán.
A BP kérdőívével mindenki véleményt nyilváníthat munkahelyéről, kiderítheti, hogyan jellemezhető saját személyisége munkahelyi környezetben, egyúttal nyitott pozíciókra is jelentkezhet a BP-nél.
A BP-nél azt vallják, hogy egy jól működő vállalati kultúra is olyan, mint egy hegycsúcs meghódítása. „Ahogyan egy sikeres vállalati működésben, úgy egy hegy meghódításához is elengedhetetlen egy sokféle szakértelemmel és tapasztalattal rendelkező összehangolt csapat. Ahogyan maga a hegy is a hegymászó számára inspiráló, sokszínű környezet, úgy fontos olyan munkakörnyezetet is kialakítani, amelyben a munkavállalók megtalálják a helyüket, jól érzik magukat és amely motiválja és inspirálja őket céljaik elérésében” – folytatta Knezevics Viktor.
A cégnél a hegymászós hasonlatot tettekre is váltották: a BP Mountain Challengeprogramsorozat keretében Suhajda Szilárd és Klein Dávid segítéségével a Pilis és a Börzsöny meghódításával, míg végezetül Alsó-Ausztria legmagasabb hegyvonulatának, a Schneeberg csúcsának az elérésével tapasztalhatták meg a munkavállalók a BP vállalati kultúrája és a hegymászás közötti párhuzamot.