Az automatizálás visszaviheti a marketinget az igazgatóságba

Hírek

Paul Davis, a Microsoft UK marketingigazgatója szerint a technológia hatására a marketing költséghelyből ismét jövedelemtermelővé válhat.

Warc szerkesztője, Lucy Aitken beszélgetett a szakemberrel a Warc Médiadíj kapcsán. Ebből közlünk most részleteket.

Az elmúlt öt évben felbukkant új platformok közül melyik volt a legfontosabb a cégük számára?

A marketingautomatizálás jelentette a legnagyobb újdonságot és képviseli a legnagyobb potenciált. A marketingesek számára hatékonyságnövekedést hozott, kulturálisan pedig vissza tudta vinni a területet a felsővezetés üléseire. A technológia hatására a marketing költséghelyből jövedelemtermelővé válik. Lehetővé teszi, hogy pontos ROI-t számoljunk a marketing-költségvetéshez és alapvető pozitív változásokat indíthat el.

A Spotify és a Clear Channel öt éven belül teljesen átállna az automatizált marketingre. A Microsoftnál is ez lesz a helyzet?

Az automatizálás szerintem nem helyettesítheti a fegyelmezett médiatervezést. Mindig szükség lesz emberekre, akik az insightoknak értelmet adnak. Még mindig a nagy ötletet kell a tevékenységeink középpontjába állítanunk. A világ változik és mi vele változunk, de az alapvető dinamikák ugyanazok maradnak.

Hogyan fog festeni a jövő médiaügynöksége? Miben kell alkalmazkodniuk?

Egyre inkább elvárjuk az ügynökségektől, hogy a marketingtechnológiák szakértői legyenek. Kiválóan kell ismerniük valamennyi feltörekvő technológiát és megérteniük, hogy az ügyfeleik hogyan alkalmazhatnák azokat. Nem is a tudásbeli különbség, sokkal inkább a felgyorsult tempó diktálja az új elvárásokat. Az ügynökségeknek arra kell törekedniük, hogy a változások élére álljanak, ne csupán kövessék azokat.

Milyen a szervezetük tartalmi stratégiája?

Kulcsfontosságú a sikerünkhöz! A szerkesztői algoritmusaink hetente értékelik a fizetett, saját és szerzett médiát, mi pedig megvitatjuk, milyen nagy témákat szeretnénk feldolgozni a közösségi felületeinken és ezek hogyan érhetik el a legnagyobb hatást. Ez egy újfajta gondolkodásmód, melynek a fogyasztó ismerete áll a középpontjában és kirángat minket a hagyományos marketing-silóból.

SOCIAL MEDIA