Thomson Reuters: Az Accenture a világ legsokszínűbb és legbefogadóbb vállalata

Márkák

Az Accenture lett a legjobb vállalat a Thomson Reuters Diversity & Inclusion Index (Sokszínűségi és befogadási index) alapján, amely a világ száz legbefogadóbb és sokszínűbb vállalatait rangsorolja. A 2016-ban elindított mutatószám a munkahelyi befogadás és sokszínűség gyakorlatának egyik legátfogóbb mérőszáma.

Pierre Nanterme kávéját robot készíti

„Az Accenture-nél az elkötelezettség az igazgatótanács szintjén kezdődik és ágazik szét a vállalat minden területére” – nyilatkozta Pierre Nanterme, az Accenture elnök-vezérigazgatója. „Úgy tekintünk erre a gazdag munkahelyi sokszínűségre, mint »a kultúrák kultúrájára«, hiszen a világ több kontinensének sok országában közel félmillió munkatársunk dolgozik nap mint nap a vállalat közös alapértékei szerint. Ehhez jön még a munkatárs saját készsége és tapasztalata, hogy mindezzel  maximálisan kiszolgáljuk ügyfeleinket.” Az index megállapításához a Thomson Reuters több mint 7000 vállalat publikus adatait vizsgálta. A vállalatokat négy fő kategóriába sorolta – sokszínűség, befogadás, az emberek továbbképzése, valamint az ellentmondásos hírek –, és 24 különböző mérőszám alapján értékelt. Az indexet a fenti mérőszámok, azok piaci fontossága és a versenytársakhoz való hozzáállás alapján súlyozták.

„Úgy gondoljuk, hogy a sokszínűség az egyik fontos forrása az innovációnak, a kreativitásnak és a versenyelőnynek, és amely olyan munkahelyet eredményez, ahol mindenkit egyenlően kezelnek és fogadnak el” – nyilatkozta Ellyn Shook, az Accenture vezetőségi és humánerőforrás-igazgatója. „Elkötelezettségünk a sokszínű és befogadó vállalati kultúra téren megingathatatlan és biztos pont munkatársaink számára, akik ezen elvek mentén végzik mindennapi munkájukat. A munkatársaink, ügyfeleink és a közösségeink közötti együttműködés pedig tovább gyorsítja a fejlődést és támogatja a kulturális egyenlőséget, amelynek révén mindenki fejlődhet és gyarapodhat.”

Az Accenture az alábbi lépéseket tette, amelyek pozitívan hatottak az indexre:

– Sokszínű igazgatótanács kialakítása – mind földrajzi, mind a nemek eloszlásának tekintetében.

– Munkahelyi egyenlőség támogatása – a vállalat konkrét célt tűzött ki: globális szinten 2025-re a munkaerő 50 százalékát nők tegyék ki.

– Tehetségek fejlesztése – a vállalat az elmúlt évben 935 millió dollárt fektetett oktatásba és szakmai fejlesztésekbe (különös tekintettel olyan kulcsfontosságú területekre, mint a felhő, a mesterséges intelligencia és a robotika).

– Elkötelezettség az átláthatóság iránt – a vállalat igyekszik egyre több országban publikussá teszi a munkaerőre vonatkozó adatait (demográfiai adatok, etnikai hovatartozás, fogyatékosság stb.)

„A Thomson Reutersnél felismertük azt, hogy a hosszú távú pénzügyi siker érdekében alapvető fontosságú a társadalmi szempontok szem előtt tartása” – nyilatkozta Patsy Doerr, a Thomson Reuters vállalati felelősség és befogadás részlegének globális vezetője. „A jövő munkaerejének megteremtése azt is jelenti, hogy olyan sokszínű csapatokat kell kialakítani, amely bevonzza a legjobb és legtehetségesebb munkavállalókat. A sokszínűségi és befogadási index segíthet a befektetőknek és elemzőknek, a jól működő vállalatok azonosításában és bizonyos befektetési döntések pozitív elbírálásában.”

 Az Accenture-ről

Az Accenture vezető globális szakmai szolgáltató vállalat, amely a szolgáltatások és megoldások széles körét nyújtja a stratégia, a tanácsadás, a digitális működés,a  technológia és az üzemeltetés terén. Több mint 40 iparágat és minden üzleti funkciót átfogó egyedülálló tapasztalatait és speciális képességeit ötvözve – valamint a világ legnagyobb megvalósítási hálózatára alapozva – az Accenture az üzlet és a technológia metszéspontjában működik, hozzásegítve ügyfeleit, hogy javítsák a teljesítményüket és fenntartható értéket teremtsenek részvényeseiknek. 459 ezer munkatársával az Accenture ösztönzi az innovációt, hogy jobbá tegye a világ működését és életét.