Spórolni tanít a Spar

Márkák

Most Miskolcra látogat a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. a korábban már sikeres élelmiszerpazarlás elleni akciója. Információkat és ötleteket kaphatnak az élelmiszermentésre vonatkozóan.

Az akcióval az a célunk, hogy felhívjuk vásárlóink figyelmét, milyen sokat tehetnek ők is egy-egy tudatos döntéssel. Aki egy közelebbi szavatossági idejű terméket vásárol, már tett egy lépést a pazarlás ellen – idézi a vállalat közleménye Maczelka Márkot, a SPARkommunikációs vezetőjét.

Az EU-ban még mindig több tízmillió ember él nélkülözésben, miközben évente mintegy 90 millió tonna élelmiszer végzi a hulladéktelepeken. Hazánkban pedig minden évben közel 2 millió tonna ételt dobnak a szemétbe a vásárlók. Az élelmiszerek hulladékká válása súlyos következményekkel jár: megsemmisítésük jelentős mértékű pénz- és munkaerő ráfordítást igényel. A kereskedelmi szektor az élelmiszerhulladék 5%-áért felelős, míg a lakosság a teljes hulladékmennyiség 53%-át generálja. A kereskedelem és a vásárlók tehát felelősséggel bírnak, éppen ezért a kereskedelmi egységek lehetnek az edukáció legalkalmasabb helyszínei, ahol a vásárlói szokások jobban formálhatók.

A 2018. március 9-én induló miskolci INTERSPAR hipermarketben zajló akcióban, három hétvégén – a pénteki és szombati napokon – találkozhatnak a vásárlók az akcióban részt vevő hoszteszekkel, akik kóstoltatással, kvízjátékkal, és hasznos ötletekkel várják őket.

A kampány célja a tudatos vásárlói magatartásra való figyelemfelhívás, azaz mit tehetünk vásárlóként azért, hogy kevesebb élelmiszer váljon hulladékká. A rendhagyó kezdeményezés az Európai Unió támogatásával indult útjára 2016 júliusában. A STREFOWA (Strategies to Reduce and Manage Food Waste) nemzetközi program a legjobb megoldásokat keresi az élelmiszerhulladék keletkezésének megelőzésére és a hulladék kezelésének módjára.