A hazai tulajdonosok vezette startup a Republic Groupot választotta új és környezetbarát design mosó- és tisztítószer családjának piaci bevezetésére.
Az üzleti és vegyipari szakmai háttérrel rendelkező Lukács Ádám, Bóna Richárd és Gyimóthy Gábor alapította, a Hiventures kockázati tőkealap által támogatott startuppal való együttműködés során teljes egészében a Republic Group felelt a márka tervezési folyamataiért. A munkát kimondottan szerencsés helyzetben kezdhette meg az ügynökség: már egészen korai szakaszban, azaz a tervezés nulladik fázisában bekapcsolódhatott a márkaépítés folyamatába. Ennek során menedzsment-interjúkat készített, insight-gyűjtéssel, kvantitatív kutatással, tervezéssel és versenytárs-elemzéssel támogatta a feltáró szakaszt lezáró attitűd alapú szegmentációt, a célcsoport-profiltervezést és a brand key vision megalkotását. Az elindulás előtt – a 4D branding, illetve a Siegel + Galemárkastratégiai eszközöket használva – meghatározta a márka esszenciáját, megtervezte a márkaszemélyiséget, a márkaértékeket, valamint a stratégiai időtávon használható márkakommunikációs üzeneteket. Az ügynökség teljesen szabad kezet kapott a kommunikáció minden egyes elemének megtervezésében. A termékpaletta fókuszába az univerzális mosógél és az ahhoz javasolt három különböző illatú öblítő került.
A reklámügynökség kommunikációs stratégiájának középpontjában az egyszerűség és a tisztaság gondolata állt. A kreatív szakemberek nemcsak szakítani akartak a mosószereknél megszokott, hagyományos ábrázolásmóddal (koszos ruhából tiszta lesz), de a legnagyobb mértékben figyelembe akarták venni a rendelkezésre álló, életmóddal kapcsolatos kutatások eredményeit és a fogyasztási trendeket is. Ennek kapcsán az egyik legfontosabb felismerés az volt, hogy a termék elsődleges célcsoportját alkotó urbánus, környezettudatos és trendi fiatalok és családok egyre nagyobb figyelmet szentelnek annak, hogy kimondottan minőségi megjelenésű tárgyakkal vegyék magukat körül az otthonaikban. Ezek az esztétikai megfontolások ma már gyakran a konyhában és a fürdőszobában használt flakonok kiválasztásában is megjelennek. Ebből kiindulva a Republic Group olyan új és egyedi megjelenésű csomagolást tervezett, amelyik akár „ikonikus műalkotásként”, funkcionális design tárgyként is megállja majd a helyét a lakásokban.
A Souldrops alkotói fontosnak tartják, hogy a márka tökéletesen magán viselje a korszellem jegyeit. Ne legyen hivalkodó, de mégis büszke maradjon. Vállalja, hogy kimagaslóan jól teljesít a teszteken, és mindenki, aki csak a márkával kapcsolatba kerül, megérezhessen valamit annak letisztultságából és érthetőségéből. „A tervezés során fontos volt, hogy olyan márkát alkossunk, amely már az első ránézésre is megmutatja, hogy nem egy »sokadik tömegmárkáról« van szó, hanem egy olyan termékről, amelyik tud és akar is szakítani az unalomig ismert kommunikációs mintákkal. Úgy »mainstream«, hogy közben mégis egyedi és különleges” – nyilatkozta Magó Zsolt, a termék designját megalkotó art director.
A termékek „beszélő címkékkel” szólítják meg a vásárlókat, és a használati utasításokon felül a márka filozófiájába is bepillantást engednek. A versenytársak által leggyakrabban alkalmazott matricaként felragasztott címkék helyett a Souldrops címkéi szitanyomással kerülnek a flakonok hátoldalaira, ami elsősorban a design miatt volt szimpatikus megoldás az alkotók számára.
A termék bevezető kampányának középpontjában a márkanév mögött álló filozófia megismertetése áll: a mosó- és tisztítószerek a megszokott „funkcionális előnyök” mellett egy olyan titkos receptúrával is („drops”) rendelkeznek, amelynek összetevői nemcsak a tisztítószer magas hatékonyságért felelnek, de a környezetünket is óvják. Ezt fejezi ki a termékcsalád kreatívüzenete is: „A Souldrops termékei hatékonyak és vigyáznak a környezetünkre is, miközben egy sohasem látott, különleges világot teremtenek körülöttünk.”
A kifejlesztett termékek környezetkímélőek, foszfát- és foszfonát-mentesek. A gyártási folyamat teljes egészében Magyarországon zajlik.
A márkaszemélyiség megalkotása és a teljeskörű kreatív tervezés mellett a Republic Group felel a Souldrops kommunikációs stratégiájáért, így annak bevezető kampányáért is. A bevezető szakasz célja a márkaismertség felépítése, illetve a termék kipróbálásának ösztönzése, ami az imázsépítő szakasz után ezért azonnal a vásárlásösztönző szakasszal célozza meg a fogyasztókat. A kampányban a trade marketing eszközök, az eladáshelyi megjelenések, a trade hirdetések mellett digitális és PR-kampány támogatja a piaci bevezetést.
A mosószerek először a Tesco áruházakban kerülnek a polcokra, majd a tervek szerint valamivel később a többi kiskereskedelmi láncban, később pedig a visegrádi négyek államaiban is elérhetőek lesznek. Árképzésben az ismert mainstream mosószerek felső kategóriájához igazodnak.
„Amellett, hogy örülünk, hogy egy társadalmilag is hasznos magyar vállalkozás fejlődésében vehetünk részt, pénzügyi befektetőként komoly üzleti elvárásokat is megfogalmaztunk az induló vállalkozással szemben. Terveink szerint a Souldrops néhány év alatt el fogja érni az 1%-os piaci részesedést, és működésének második évében üzemi profitot fog termelni” – mondta el az üzleti várakozásokról Kisgergely Kornél, az MFB csoporthoz tartozó Hiventures vezérigazgatója.