A műsort a jogi kommunikációval foglalkozó Pro/Lawyer Consulting készíti elsősorban ügyvédek és fiatal jogászok számára. A podcast célja, hogy bemutassa az ügyvédi marketing és PR szerepét, eszközeinek tudatos és eredményes használatát, ügyvédekkel és más szakértőkkel beszélgetve, valódi példákon keresztül.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_255,h_383/https://markamonitor.hu/wp-content/uploads/2021/10/300-Bende-Mate.jpg)
Sokan még mindig úgy gondolják, hogy az ügyvédek nem élhetnek a marketingkommunikáció eszközeivel, ez azonban több mint egy évtizede nem így van. Néhány megkötéstől eltekintve szinte minden megoldás rendelkezésére áll a jogi piacnak, mégis nagyon kevesen élnek a lehetőséggel. Az ügyvédi reklámokra vonatkozó magyar szabályozás sajátosságai megosztják a az ügyvédeket, mivel láthatjuk olyan országok – például az Egyesült Államok – szabályozási modelljét és gyakorlatát is, ahol az ügyvédekre teljes értékű piaci szereplőkként tekintenek.
Az első két adás egy induló ügyvédi iroda branding és PR tevékenységét mutatja be, a második epizód pedig az amerikai és magyar ügyvédmarketing szabályozást hasonlítja össze, egy amerikai-magyar ügyvéd segítségével.
„Évek óta beszélgetünk az ügyfeleimmel arról, hogy a podcastoké a jövő – mostanra ez a jövő elérkezett. Egy korábbi kutatásból kiderült, hogy 800.000 magyar hallgat rendszeresen podcastot, az ügyvédi marketing pedig eléggé niche terület ahhoz, hogy ne legyen túl sok tartalom belőle. Remélem, a 12 ezer hazai ügyvéd és több ezer ügyvédjelölt és joghallgató számára érdekes lesz és rendszeresen követik az adásokat” – mondja dr. Bende Máté, a Pro/Lawyer Consulting tulajdonosa.
A hamarosan érkező részekben hallhatunk majd a vidéki ügyvédi irodák marketinglehetőségeiről, a jogi startupokról, de a SEO, a közösségi média, a personal branding vagy a legal-tech kérdésiről is. Az adások elérhetőek a www.ugyvedmarketing.hu oldalon, illetve az összes jelentős podcast platformon, mint az Apple Podcast és a Spotify.