A műsort a jogi kommunikációval foglalkozó Pro/Lawyer Consulting készíti elsősorban ügyvédek és fiatal jogászok számára. A podcast célja, hogy bemutassa az ügyvédi marketing és PR szerepét, eszközeinek tudatos és eredményes használatát, ügyvédekkel és más szakértőkkel beszélgetve, valódi példákon keresztül.
Sokan még mindig úgy gondolják, hogy az ügyvédek nem élhetnek a marketingkommunikáció eszközeivel, ez azonban több mint egy évtizede nem így van. Néhány megkötéstől eltekintve szinte minden megoldás rendelkezésére áll a jogi piacnak, mégis nagyon kevesen élnek a lehetőséggel. Az ügyvédi reklámokra vonatkozó magyar szabályozás sajátosságai megosztják a az ügyvédeket, mivel láthatjuk olyan országok – például az Egyesült Államok – szabályozási modelljét és gyakorlatát is, ahol az ügyvédekre teljes értékű piaci szereplőkként tekintenek.
Az első két adás egy induló ügyvédi iroda branding és PR tevékenységét mutatja be, a második epizód pedig az amerikai és magyar ügyvédmarketing szabályozást hasonlítja össze, egy amerikai-magyar ügyvéd segítségével.
„Évek óta beszélgetünk az ügyfeleimmel arról, hogy a podcastoké a jövő – mostanra ez a jövő elérkezett. Egy korábbi kutatásból kiderült, hogy 800.000 magyar hallgat rendszeresen podcastot, az ügyvédi marketing pedig eléggé niche terület ahhoz, hogy ne legyen túl sok tartalom belőle. Remélem, a 12 ezer hazai ügyvéd és több ezer ügyvédjelölt és joghallgató számára érdekes lesz és rendszeresen követik az adásokat” – mondja dr. Bende Máté, a Pro/Lawyer Consulting tulajdonosa.
A hamarosan érkező részekben hallhatunk majd a vidéki ügyvédi irodák marketinglehetőségeiről, a jogi startupokról, de a SEO, a közösségi média, a personal branding vagy a legal-tech kérdésiről is. Az adások elérhetőek a www.ugyvedmarketing.hu oldalon, illetve az összes jelentős podcast platformon, mint az Apple Podcast és a Spotify.