ToTu: proteinbombával az egészségért

Kiemelt Márkaépítők Közössége

Idén második alkalommal rendeztük meg a Branding/rebranding az FMCG szektorban 2024 című konferenciát. Rövid beszámolónk következik dr. Németh Csaba előadásáról. 

 

Dr. Németh Csaba, a Capriovus Kft. kutatás-fejlesztési igazgatója egy aktuális piaci trendet, a „mentes” termékek egyre jelentősebb szerepét idézte fel előadása elején.  „Nekünk a mentes üzemekkel, mint partnerekkel van dolgunk” – mondta. A Capriovus évente körülbelül 250 millió tojást dolgoz fel. Az ebből készülő termékekkel mindannyian találkozunk, ha betérünk például egy McDonald’sba vagy egy Lipóti pékségbe, ahova évek óta szállítanak tojást, tojástermékeket.

A szigetcsépi cég több lábon áll, mezőgazdasággal és lovasturizmussal is foglalkoznak, de a tojásfeldolgozás kiemelkedően a legfontosabb tevekénységük: tojáslé-termékeket szállítanak mindenféle kiszerelésben. A termelés alapja egy olyan berendezés, ami óránként harmincezer tojást tud letörni és szétválasztani fehérjére és sárgájára. A tojáson és a tojáslé-termékeken kívül főtt tojástermékeket, tojásport is állítanak elő. Ezeket a termékeket szinte kizárólag a B2B szektorban értékesítik.

Viszont ma már nem csak beszállítóként dolgoznak, hanem van egy teljesen új és friss, a kiskereskedelembe szánt termékük is. A ToTu egy tojásfehérje-alapú tejtermékhelyettesítő termékcsalád.

Miért is van erre szükség? Korábban nem volt zsír- és szénhidrát-mentes tejtermék-helyettesítő a piacon, mert ami van, például a rizsital, annak igen magas a szénhidrát-tartalma, ami a diétázóknak, testépítőknek és a cukorbetegeknek nem felel meg. A tojásfehérje a tejfehérje-allergiásoknak és a laktózérzékenyeknek is jó minőségű fehérjeforrást biztosít, de a ToTu piaci bevezetése után hamar kiderült, hogy a paleo- és a keto-diétába is beleillik, sőt olyan területeken is elkezdték alkalmazni, mint például az idősgyógyászat vagy a sportrehabilitáció. Bemutatták kórházakban, sportversenyeken, így a felhasználók száma folyamatosan nőtt.

A ToTu termékcsalád szinte spontán indult fejlődésnek, mert folyamatosan nő iránta a kereslet, és a cég jobbnál jobb recepteket kap a termékfejlesztéshez. Az újdonságok mind tejtermékből készült csemegének látszanak, de valójában tojásfehérjéből készülnek. Nagy siker lett a kapros, barackos és az epres ToTus golyó termékcsalád, ami 2024-ben elnyerte az Inno d’Or Év Innovációja díjat. A ToTu sikerének egyik legfontosabb garanciája, hogy alig lehet megkülönböztetni az igazi, tejből készült túrótól vagy tejföltől.

 

SOCIAL MEDIA