TOP10 közösségi média marketing trend 2017-ben

Hírek

Ma már a mobilkészülékek és közösségi média világa határozza meg életünket. Cégvezetőként, vállalkozóként, marketingesként érdemes tudni, mire kell felkészülni ezek kapcsán 2017-ben.

A 10 legvalószínűbb, 2017-es közösségi marketing trendet Miklovicz Norbert kkv-marketing stratéga foglalta össze.

Live streaming video

Amikor megosztjuk a történeteinket, élőben közvetítünk eseményeket, oktatást, az nem más, mint egy újabb csatorna, ami alkalmas arra, hogy hassunk a közönségre, és bizalmat építsünk azzal, hogy valódi, szűretlen tartalmat osztunk meg.

A chatbotok megváltoztatják a beszélgetéseinket

A chatbotok, az egyre több interakció, és az elvárt egyre magasabb színvonalú vevőszolgálat miatt elengedhetetlen kellékek lesznek, hiszen növelik a vevők bizalmát, és mióta Mark Zuckerberg bejelentette, hogy egy harmadik fél is tudja használni a Messengert, hogy saját csoportot hozzanak benne létre, világszerte gyorsan terjed az alkalmazás.

Lejáró közösségi tartalmak

Minden vállalkozás számára a legnagyobb kihívása kitűnni a tömegből, és elnyerni a figyelmet. A Snapchat úgy döntött, taktikát vált, és olyan tartalmakat készítenek, amik – idővel – elvesznek: a látogatók tisztába vannak azzal, hogy (24 órára) limitálva van az idejük a tartalmak megtekintésre, mielőtt azok eltűnnek. Ezt a taktikát az Instagram is lemásolta a saját platformjára, így az eltűnő (bizonyos ideig elérhető) tartalmak mára a közösségi média részévé váltak.

A közösségi média konszolidálása

Előbb vagy utóbb minden fejlődő ágazat centralizálódik, ez történik a közösségi médiával is. A Facebook megvette a WhatsAppot, az Instagramot és az Oculus Riftet, a Twitter fizet a Periscope-nak, a Microsoft pedig nemrég szerezte meg 27 milliárd dollárért a LinkedIn-t. Modern marketingesként nem szabad azt hinni, hogy a dolgok változatlanok maradnak.

Az organikus közösségi forgalom egyre nehezebb lesz

A Facebook, az Instagram és a többiek sem időrendi sorrendbe teszik ki az idővonalra a frissítéseket, és amíg nem húztuk elő a hitelkártyát, – szinte – láthatatlanná tesznek: egy ideje a közösségi médiára is úgy kell tekintened, mint egy fizetős hirdetési felületre. Ez a tendencia sok üzletet arra kényszerít, hogy visszatérjenek a digitális alapokhoz, mint például a SEO vagy az email-listák.

Az automatizáció lesz a legmainstreamebb

Egy papírral, egy tollal és egy dolgozókkal teli szobával nem lesz hatékony a termelés. Az olyan alkalmazások, mint a Marketo, a Hubspot, MiniCRM vagy bármelyik másik automatikus marketing szoftver és felület, elengedhetetlen eszközök, és nagy segítséget jelentenek a marketingeseknek, főleg azért, mert egyre okosabbak, intuitívabbak és egyre olcsóbbak.

A megszemélyesítés lesz előnyben

Míg az eszközök, programok egyre okosabbak, az emberek egyre ellenállóbbak az általános tartalmakkal kapcsolatban: ezért a személyes és releváns tartalmak és a hirdetések válnak fontossá. A digitális marketing automatizációja eszközöket és adatokat is biztosít ahhoz, hogy a jó tartalmat juttass el, jó időben, a jó közönséghez.

A közösség befolyásolásának felemelkedése

A bloggerek bármilyen témában gyárthatnak tartalmat, – divatról, ételről, vagy bármi másról – közben kiépíthetnek egy lojális támogató tábort az Instagramon, Facebookon és Twitteren. A hitelességük és a bizalmuk tehát a tartalomra épül. Ahogy – a hatalmas zajban, a zavaros tartalmak miatt – egyre nehezebb elérni a célközönséget, idővel szükségszerűen kialakulnak a kapuőrök: ők szűrik a tartalmat, és ezzel befolyásolnak másokat.

A közösségi média megbízható gazdaságban üzletté alakul

Ha hibáztál, vagy panasz érkezett a cégedre, eddig zárt ajtók mögött zajlottak: telefonon, levélben, e-mailben. A közösségi csatornák azonban kiteregetik a szennyest. Az Uber értékeli az utast és a sofőrt is. A Facebookon értékelni lehet a szállodát, az éttermet. Az átláthatóság lesz az új üzleti paradigma.

A mesterséges intelligencia és a robotok felemelkedése

Ahogy az adatok mennyisége exponenciálisan nő, a zűrzavar megszüntetése szükségünk van mesterséges intelligenciára, gépekre és erős processzorokra: ilyeneket használ a Google és a Facebook is. A mesterséges intelligencia használata ma már mindennapos: például egy ismerős bejelölése, tartalmak ajánlása Facebookon. A LinkedIn ez alapján párosítja össze a kínált munkát a jelöltekkel, a Pinterest pedig robotokat használ a képfelismeréshez és a személyre szabott keresésekhez.

A következő, immáron negyedik Magyar Marketing Fesztiválon 2017. január 26-án pedig a legújabb üzleti és marketingtrendeket a területek szakértői ismertetik majd. A rendezvény programja itt érhető el.

SOCIAL MEDIA