Összefoglaló és sorozat készült a Z generáció tartalomfogyasztásáról

Hírek Kiemelt

Bár a Z-generáció mindössze a világ népességének 26%-át teszi ki, ők felelősek az teljes fogyasztás 40%-ért, fontos tehát, hogy milyen tendenciák, milyen érzelmek és milyen tartalmak alapján hozzák meg döntéseiket. A sorozatban szereplő fiatalok őszintén elmondják a véleményüket identitásról, social média függőségről, társas magányról, a reklámokról vagy éppen a generáció mentális állapotáról.

 

Félelmetesen aktuálisnak és fontosnak tartom a generációm belsőjének dokumentálását. Úgy gondolom, hogy a megéléseink és visszajelzéseink a világ történéseire rendkívül fontosak egy jobb jövő kialakításához. A generációm nyitott, okos és szelíd. Érdemes odafigyelni ránk!” – mondja a sorozat rendezője, Mazzag Izabella, aki maga is tipikus Z-generációsnak vallja magát.

A Híd című HBO-reality szereplője, Fajt Alex szerint a Z generáció fiataljai elődeiknél könnyebben megtalálják a rövidebb utakat egy-egy feladatban. Azt mondja, az érzékenyebb lelkületük miatt viszont aggódik a generációért. „Az érzelmi elnyomás gyakran átrúg egyfajta függőségbe. Divatot csinálnak abból, hogy király drogozni, meg ha elnyomod magad, nem érzel, nem gondolkodsz, csak vagy” – vallja az influenszer, aki hét másik fiatal mellett szerepel a videósorozatban, amelyet a Chio támogatott.

A tartalom alapjául szolgáló összefoglalóhoz az egyik legnagyobb hazai közvélemény kutató cég a Kantar Hoffmann biztosított adatokat, valamint az NMHH-tól és nemzetközi kutatásokból származó információk is fontos szerephez jutottak. Az elkészítésben pszichológus szakember és Bereczki Enikő generáció kutató is közreműködött.

A kutatási összefoglaló október 4-től ingyenes elérhető a Compact TV weboldalán, a sorozat epizódjai pedig ettől a naptól kezdve hetente jelennek meg a Compact TV YouTube-csatornáján.

 

SOCIAL MEDIA