Mi hajtja az akvizíciókat?

Hírek

Egy új kutatás szerint a márkák szerepe csökken, az erős ügyfélkapcsolatoké viszont nő.

A Harvard Business Review oldalán megjelent elemzés 10 év vizsgálódásain alapul, a cikk szerzői összesen 6000 felvásárlást és összeolvadást tekintettek át. Egyik fontos következtetésük első körben bizonyára nem tölti el nagy örömmel a márkák szerelmeseit. Úgy találták ugyanis, hogy a cégérték összetevőin belül a márkák részaránya csaknem a felére esett, 18 százalékról 10 százalékra. Ezzel párhuzamosan az ügyfélkapcsolatok részaránya 9 százalékról 18 százalékra emelkedett, miközben a többi összetevő súlya nem mozdult.

Mi ennek az oka? A cikk szerint a digitális technológia jelentős szerepet játszik abban, hogy mára a befektetők többre értékelik az erős vásárlói kapcsolatokat az erős márkáknál. Az új technológiák és platformok ugyanis lehetővé teszik, hogy a márkatulajdonosok a hagyományos marketingkampányoknál olcsóbban és hatékonyabban építsenek közvetlen kapcsolatot a fogyasztókkal. Mint a WARC megjegyzi: más oldalról ez azt is jelenti, hogy a több rendelkezésre álló információ a fogyasztókat a tények felé tereli a puszta márkaimázzsal szemben a vásárlások során.

Azért nem kell a márkaszakembereknek a kardjukba dőlniük. Az erős márkák még mindig nagyon fontosak, ugyanakkor az, hogy mitől lesz egy brand igazán erős, változóban van. A márkaérték a korábbiaknál sokkal jobban függ a vásárlók közvetlen tapasztalataitól a cégről és annak termékeiről, szolgáltatásairól. A márkaépítés üzleti értelemben tehát elsősorban a fogyasztói kapcsolatok megerősítéséről szól.

SOCIAL MEDIA