A Magyar Turisztikai Ügynökség több hónapos belföldi integrált kommunikációs kampányt indított. A szemléletformáló kampány célja, hogy belföldi utazásra inspirálja a magyar utazni vágyókat.
A turizmus 2016-ban és 2017 első negyedévében is rekordteljesítményt mutatott, és a legfontosabb mutatók szerint Magyarországot egyre többen választják úti célként mind a külföldiek, mind a belföldön nyaralók. A KSH 2016-os adatai szerint belföldi vendégek száma (5 815 451 fő) több mint 6 százalékkal, a belföldi vendégéjszakák száma (13 827 408 éjszaka) 7 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A vendégek a szálláshelyeken ugyanakkor átlagosan csak 2,4 (+0,7%) vendégéjszakát töltöttek el tavaly.
Az MTÜ ezért a magyar háztartások utazási szokásait vizsgáló, az idei év tavaszán végzett saját kutatásában arra is kereste a választ, hogy mi lenne az, ami miatt a magyar háztartások hajlandóak lennének hosszabb időre tervezni belföldi utazásaikat, azaz miért maradnának tovább. A felmérésből kiderült, hogy amennyiben lenne jobb minőségű, de elérhető árú szolgáltatás, és ha reklámoznák a kevésbé ismert, de érdekes helyszíneket, azaz a rejtett kincseket, akkor akár hosszabb időre is maradnának a családok egy-egy helyen. A felmérés szerint az is jelentősen befolyásolja a döntésüket, hogy van-e a helyszínen vagy a környékén fesztivál, kulturális rendezvény vagy valamilyen érdekes, tematikus út, látnivaló.
Többek között ennek az utazási döntésnek a meghozatalában segít az ügynökség 2017 júniusában indult országos kommunikációs kampánya, amely hazai, kevésbé ismert kulturális, épített és természeti értékeket mutat be és népszerűsít. A kampánnyal arra inspiráljuk a magyar családokat, hogy minél többen, minél több időt töltsenek el belföldön az adott desztinációban – lehetőleg egy nappal többet, mint az elmúlt években.
Az augusztus 31-ig tartó kampány klasszikus médiaeszközöket (televízió, rádió, közterületi és sajtómegjelenések) foglal magában, ugyanakkor az MTÜ minden eddiginél hangsúlyosabb szerepet szán a digitális kommunikációnak: külön kampányweboldalt indít és üzemeltet fedezdfel.itthon.hu címmel, valamint közösségimédia-aktivitásokat is tervez. Az ügynökség a legnagyobb nyári fesztiválokra is készül, a soproni Telekom VOLT Fesztiválon, a zamárdi Balaton Soundon vagy a budapesti Sziget Fesztiválon mobiltelefonon is könnyen elérhető bemutatókkal, 360 fokos interaktív túrákkal és egyéb digitális, például VR (virtuális valóság) megoldásokkal hívják fel az adott fesztiválra látogatók figyelmét a környéken lévő attrakciókra. A média és social media felületeken pedig véleményvezérek bevonásával tervez hirdetni az MTÜ.
A kampány három érték – a Fertő tavi cölöpházak, a Balaton-felvidéki Hegyestű és az egerszalóki sódomb – megjelenítésével indult, amelyeket további inspirációt adó attrakciók követnek majd. A nyári kampány fókuszában a Balaton áll majd, de az ügynökség az ország más részéiben található értékek megjelenítését is tervezi a weboldalon.
„A turizmus versenyképességének növekedése nem várható pusztán a külföldi turistáktól, a belföldi utazások során eltöltött vendégéjszakák számát is növelni kell. Ez csak úgy érhető el, ha megfelelő attrakciókkal és élménykínálattal ki lehet csalogatni a vendégeket a megszokott üdüléseikből és ajánlani lehet nekik akár helyi vonzerőket, akár családbarát programokat vagy egyéb turisztikai szolgáltatásokat is. A kampány célja, hogy mind több utazót győzzünk meg arról, hogy nemcsak Ausztriába, Horvátországba vagy az Égei-tenger partjára érdemes elutazni” – fogalmazott Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.