Legyenek a márkák is polgárok!

Hírek

Ugyan a világ számos kihívással néz szembe a mélyszegénységtől a klímaváltozásig, a márkák és forgalmazóik is tehetnek a változásért, állítja Keith Weed, az Unilever marketingvezetője.

A legutóbbi davosi csúcstalálkozó a technológiát állította a beszélgetések fókuszába. Weederre reflektált a Marketing Magazine-ban, állítva, hogy a márkákban megvan az erő arra, hogy valódi hatást gyakoroljanak, mivel folyamatos kapcsolatban állnak a fogyasztókkal. Ez a pozíció felelősséget is ró rájuk abban, hogy segítsenek a problémák megoldásában.

„Azok a vállalatok és márkák, amelyek nem változtatják meg a működésmódjukat és elmulasztják a lehetőséget, hogy a technológia segítségével felgyorsítsák a pozitív változást, nem látják a tágabb összefüggéseket” – fogalmazott. „Ez nem erkölcsi ügy, hanem üzleti kérdés: meg kell találnunk a módját, hogy fenntarthatóbb világot építsünk, hogy a mienkhez hasonló társaságok az elkövetkező száz évben is ki tudják szolgálni az embereket és jobbá tudják tenni az életüket.”

A fogyasztói kapcsolat „nyilvánvaló kiindulási pontja” a mobil. Példaként az Unilever Fenntartható Élet – Fiatal Vállalkozók Versenyén szereplő „Next Drop” kampányt hozta fel. Ez a kezdeményezés a mobiltechnológiát használja arra, hogy indiai előfizetőinek információt szolgáltasson arról, mikor lesz legközelebb vízszolgáltatás a hálózaton. Weed szerint az ilyen esetek nem olyan szexik, mint mondjuk egy drón vagy egy magától tejet rendelő hűtőszekrény, viszont praktikusak és rengeteg ember életét képesek jobbá tenni. A legfontosabb az, hogy mindenki elkezdjen „felelős állampolgárokként” gondolni a márkáira, amelyeknek felelősségük van a változás előidézésében és megosztásában

(Forrás: Marketing Magazine/Warc)

SOCIAL MEDIA