Az új üzletág a CULTURE.CRANE nevet kapta.
Az ügynökség kulturális marketingre specializálódott üzletága egy olyan felméréssel lépett a piacra, amely az európai kulturális intézmények (digitális) marketingtevékenységét vizsgálta. A Culture.Crane Survey 2015-öt a rotterdami Classical: NEXT konferencián mutatták be. A felmérésben olyan európai koncerttermek, színházak és művészeti központok marketingesei vettek részt, mint az amszterdami Concertgebouw, a brüsszeli Bozar vagy a ljubjanai Cankarjev dom, de magyar intézmények is szerepeltek a válaszadók között.
Összességében elmondható, hogy a kultúra területén dolgozó marketingesek nincsenek könnyű helyzetben. „A szakembereknek az idősebb látogatói bázis és a digitalizálódott, új kultúrafogyasztó generáció közötti szakadék felett kell egyensúlyozniuk, az eltérő igényeket és kommunikációs csatornákat szem előtt tartva – ismertette Kovács Ágnes marketingszakértő, a kutatás vezetője. – A frissebb, nyitottabb intézményi imázs közvetítéséhez viszont legtöbb esetben sem a szükséges büdzsé, sem a viszonyítási alapot jelentő kutatási adatok nem állnak rendelkezésre. Maguk a kultúrafogyasztási szokások is megváltoztak az elmúlt években – több az ad hoc vásárlás, más az információk forrása és túlnyomó többségbe kerültek a digitális tartalmak is.”
A kutatás során kiderült, hogy a művészeti intézmények nyitottak az összetettebb CRM-rendszerek bevezetésére és használatára, ám számos – például a forráshiány vagy az integrációs lehetőségek szűkössége miatti – akadályba ütköznek. „A CULTURE.CRANE olyan háttérrendszerrel kíván segíteni a kultúramarketingeseknek, melyet alapvetően erre a szektorra készítettünk, azon belül pedig a saját intézményükre szabunk. A művészethez kapcsolódó területeknek ugyanis megvannak azok a jellegzetességei, melyek megkülönböztetik a többi ágazattól, ugyanakkor az intézmények szintjén megjelenik az a különbség, mely az egyedivé alakítást szükségessé teszi” – tette hozzá Huszics György, a Crane ügyvezetője.