Kulturális partnerségben a MediaCom

Hírek

A Hofstede Központtal kötött megállapodás a kulturális insightokon keresztül teheti hatékonyabbá a multinacionális márkák nemzetközi marketingjét.

A MediaCom nemzetközi médiaügynökség-hálózat kizárólagos, hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a kultúraközi kutatások első számú intézetével, a Hofstede Központtal, valamint anyaintézményével, az ITIM International-lel. A partnerség keretében a felek közösen dolgoznak majd azon, hogy továbbvigyék a híres holland szociálpszichológus, Dr. Geert Hofstede kultúraközi elemzéseken alapuló tudományos munkásságát. Hofstede első alkalommal 1980-ban publikált elméletei ma a nemzeti kultúrakutatás leggyakrabban használt és idézett modelljei.

A tudós munkájának frissítésére 52 ország több mint 60.000 fogyasztóját vizsgálják majd meg a Kantar Worldwide leányvállalata, a Lightspeed GMI bevonásával, az eredmények pedig mára sokplatformos digitális világ hatásait is tükrözni fogják.

Az adatok első köre 2016 májusára várható. A MediaCom kizárólagos jogokat szerez majd azok marketingkommunikációs célú felhasználására. A multinacionális hirdetők exkluzív adatokhoz, insightokhoz férhetnek majd hozzá azzal kapcsolatban, hogy az egyes kultúrák és országok hogyan reagálnak a különféle tartalmakra és médiumokra. Erre különösen nagy szükség lesz napjainkban, amikor minden játékos a globális hatékonyság és a helyi hatásosság közötti egyensúlyra törekszik. A kutatás segít majd választ adni a „hol mi működik” kérdésre:

  • Hogyan azonosíthatók olyan piaci szegmensek vagy archetípusok, amelyeknél a hasonló kreatív és tartalmi megközelítések feltételezhetően működnek, és ez hogyan használható előtesztekhez, valamint a közös kulturális érzékenységek és a geográfiai határok meghatározásához?
  • Hogyan használható fel a kulturális megértés a márka szóvivőinek, nagyköveteinek kiválasztásához, az üzenetek hangvételének meghatározásához és a médiaválasztáshoz az egyes piacokon?
  • Stratégiai insightok biztosítása az új termékek bevezetéséhez, a mögöttes igények, attitűdök feltárása.
  • Hatékonyabb, relevánsabb kulturális képzésé és irányelvek biztosítása a soknemzetiségű csapattal dolgozó vezetők számára.
  • Kifinomultabb globális HR-stratégia kialakítása: annak meghatározása, hogy az egyes munkavállalók feltehetően mely területekre mozdíthatóak, illetve hol szükséges pótlólagos képzés a gyorsabb beilleszkedéshez.

A projektet a MediaCom oldaláról vezető Pinaki Dutt, aki az alkalmazott, összekapcsolt információgyűjtés vezetője az ügynökségnél, így foglalta össze a kutatás lényegét: „Az új Kulturális Kapcsolódások kutatás eszközöket biztosít számunkra, hogy előrejelezzük az üzenetek kultúrák közötti átültetésének sikerességét, illetve az üzenet megalkotásának kezdetétől úgy irányíthassuk a folyamatot, hogy az ügyfél kulcspiacain leginkább hatékony módosításokat végrehajthassuk. Arra is lehetőség nyílik, hogy az egyes országokon belül összehasonlítsuk a kulturális paramétereket, szemben az egyetlen, országos szintű indexszel.”

SOCIAL MEDIA