Nemzetközi kutatás indult az adatvezérelt marketing trendekről

Hírek

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a magyarországi piac adatait szolgáltatja a nemzetközi felméréshez. A kérdőívet július 10-ig lehet kitölteni.

A „Global Review of Data-Driven Marketing & Advertising” nevű kutatás a világ 27 országában méri fel az adatvezérelt marketing jelentőségét a piacon. A kutatást lebonyolító szervezet a Global DMA, partnere a New-York-i székhelyű Winterberry Group üzleti tanácsadó cég.

A direkt marketing szövetségek nemzetközi szervezete kutatásának eredményei rávilágítanak majd, hogy az elkövetkező évben milyen költségvetéssel terveznek az egyes országok és milyen az adatvezérelt marketing differenciálódása a különböző régiókban.

A kutatás az alábbi főbb kérdésekre keresi a választ:

  • A data-driven marketing aránya az egész marketingpiacon belül
  • A különböző csatornákra szánt költségek aránya
  • A data-driven marketing felhasználási szintjei régiók és országok szerint
  • A következő év meghatározó data-driven marketingtrendjei
  • A különböző országok és régiók hasonló, illetve eltérő data-driven marketingeszközei

A Global DMA tavalyi, 2014-es kutatásban részt vett 3000 kitöltő több mint 80%-a mondta azt, hogy az adat, mint eszköz kifejezetten fontos szerepet kap, miközben a kitöltők 92,2%-a úgy nyilatkozott, hogy a következő években a marketing szerteágazó területein mindenhol az adat lesz az az eszköz, amely lényegesen meghatározza majd a munkájuk sikerességét.

„A hazai piac összevetése a világ többi országáéval azért is fontos, mert a direkt marketing piac mérete hazánkban ismét növekedésnek indult, és az elmúlt évet 29,5 milliárd forinttal zárta, ami 2 százalékos gyarapodást jelent. A 2015-ös évet tekintve a cégek többsége továbbra is optimista és a piac méretének további növekedését jósolja” – nyilatkozta Huszics György, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség elnöke.

Az angol nyelvű kérdőív az alábbi linken keresztül érhető el: https://www.surveymonkey.com/s/DIMSZ2015

A kérdőív kitöltése kb. 10 percet vesz igénybe. A kérdőívet július 10-ig lehet kitölteni, az eredményeket a DIMSZ kommunikálja, várhatóan 2015 őszén.

SOCIAL MEDIA