Márkaépítés 2023 – Neverending Change

39 900 Ft + ÁFA

Elfogyott

2023-03-22

Magyar Telekom, 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36.

Neverending Branding – a márkánk soha nincs készen, írtuk tavalyi konferenciánk mottójában. Akkor még azt hittük, a két covidos év hozta el az utóbbi évtizedek legmarkánsabb változását, ám az orosz-ukrán háború felülírta a várakozásainkat. Tektonikus változásokat látunk az élet minden területén, fegyverkezés, háborús feszültség, régi konfliktusok kerülnek újra előtérbe, miközben újak is keletkeznek. Még meg sem emésztettük a Covid fizikai és mentális hatásait, mikor jött az újabb sokk, energiaválság, infláció, nyersanyagok, ellátási láncok problémái, és ezeket súlyosbítja, hogy a jövővel kapcsolatos aggodalmaink is csak felerősödnek: klímaváltozás, elsivatagosodás, a mesterséges intelligencia kihívásai…

A közelmúltban épültek be a branding eszköztárába olyan kifejezések, mint a fenntarthatóság, a körkörös gazdaság, a purpose, az ESG, de az aktuális problémák ezeket (remélhetőleg csak ideiglenesen) kisebb-nagyobb mértékben zárójelbe tették. Miként oldhatjuk meg a sürgős napi problémákat úgy, hogy hosszú távon ne okozzunk meg nagyobb gondot magunknak? És közben hogyan maradhat sikeres cégünk, márkánk?

A brandinget ezúttal a nagy globális folyamatok tükrében igyekszünk körüljárni, úgy, hogy megmutassuk a „big picture”-t, a világban zajló folyamatok értelmezési keretét, de egyúttal gyakorlati tanácsokat, útmutatást is kapjunk a mindennapokhoz.

 

Részvételi díj

Egg Fee február 21-ig 19.900 Ft + áfa – LEJÁRT

Early Bird Fee március 1-ig 29.900 Ft + áfa – LEJÁRT

Normál részvételi díj március 2-től: 39.900 Ft + áfa

A következő szakmai szervezetek tagjainak 10.000 Ft kedvezmény március 17-ig: : DIMSZ, HBLF, IAB, MAKSZ, MEME, MKRSZ, MLE,  MMSZ, MRSZ, MTE, PMSZ, SUPERBRANDS.

JELENTKEZÉS: jelölje meg, hány fő részére kér jegyet, majd nyomja meg a „Kosárba teszem” gombot. Amennyiben kedvezményes jegyre jogosult, azt a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomása utáni képernyőn tudja bejelölni.

(A kedvezményes díj a megadott határidőig teljesített átutalás esetén érvényes)

A részvételi díj tartalmazza a háromfogásos büféebédet, valamint a kávé, tea, ásványvíz, üdítők, aprósütemények korlátlan fogyasztását, amelynek értéke 9,500 Ft + áfa. 

Visszatérítés: március 5-ig történő lemondás esetén 100%, március 13-ig 50%. Ezt követően a kifizetett összeg visszafizetését nem tudjuk biztosítani, de a megváltott belépőjegy más személyre átruházható. 

Köszönjük partnereink együttműködését. Kiemelt támogatónk: Magyar Telekom. Támogatóink: Coca-Cola Magyarország, dm Magyarország, SPAR Magyarország, Unilever Magyarország.

Támogatóink

            

Programok

09:00 - 09:15

Előadás

Megnyitó

Néhány gondolat a napi program elé.

09:15 - 09:35

Előadás

Szép új (poszthegemoniális) világ

Az előadó a több mint egy éve folyó orosz-ukrán háború értelmezési kereteit mutatja be. Annak a poszthegemoniális konfliktusnak a kereteit és lehetséges következményeit, amely globális szinten a Nyugat (vagyis az Egyesült Államok és szövetségesei) által Oroszországgal szemben vívott proxy-háborúként, regionális szinten a NATO és Oroszország, illetve az EU és Oroszország közötti érdekszféra küzdelemként, lokális szinten pedig orosz részről egy nemzetállam felszámolásának kísérleteként, ukrán részről egy nemzetállam fennmaradásáért folytatott honvédő háborúként értelmezhető. Emellett az orosz-ukrán háború egy világrend-konfliktus is, de nem világháború, mint azt sokan sugallják. Az előadás fő célja megvilágítani, miért lehet fontos fordulópont a szomszédságunkban folyó háború.

09:35 - 09:55

Előadás

A magyar gazdaság helyzete és gazdasági várakozások a lakosság szempontjából

Hol tartunk, mi vár ránk?

09:55 - 10:10

Előadás

Új világrend a jogban, avagy fejleszteni jogszabályok kereszttüzében?

A XXI. század alapélménye, hogy a mennyiség önmagában minőségi változást hoz; a negyedik ipari forradalom a Big Datától a felhőn és a hálózati infrastruktúra robbanásszerű fejlődésén át az okoseszközökön keresztül egészen a mesterséges intelligenciáig alapvetően forgatja fel a társadalmi kapcsolatokat, a társadalmi együttműködés eszközeit, változtatja meg mindennapjainkat, környezetünket. De vajon mit jelent ez a jogban? Létrejöttek-e új jogviszonyok és kell-e valóban új szabályozás? Milyen kockázatai vannak az eltérő válaszoknak? S mindez milyen problémákat vet fel egy vállalat életében: függetleníthető-e a jogi környezettől a márkaépítés?

10:10 - 10:45

Fórum

Tudunk-e másképp élni?

Másképp kellene élni. Másképp akarunk élni. De tudunk-e másképp élni? Kerekasztal-beszélgetés néhány emberrel, akiket így együtt még nem hallottunk.

10:45 - 11:00

Előadás

A memóriastruktúrák szerepe a márkaépítésben

Mi a memóriastruktúrák szerepe a márkaépítésben? Hogy működnek azok a belénk épült kulturális felszínek, ahova a márkák üzenetei landolhatnak? Aki ezt nem érti, leesik és a feledés homályába vész. Konkrét példákon (reklámokon) keresztül mutatjuk meg ezeket a memóriastruktúrákat, mintázatokat, és megismerjük a módszert is, amivel ez kutatható. Az előadó arra is rámutat, hogy a covid, a háború hogyan bontotta szét a fogyasztók saját mindenhatóságába vetett hitét és lett erősebb a biztonságkeresés…

11:00 - 11:15

Előadás

AI: ígéret vagy fenyegetés?

Hogyan lehet magyar startupként lépést tartani a tech óriások versenyében? Milyen előnyökkel és tanulnivalóval jár a cégvezetők számára a mesterséges intelligenciával működő eszközök vállalati használata és integrálása? Mit jelent a ChatGPT és annak jelensége? Milyen teendőink vannak a hazai innovációs és vállalkozási kultúra fejlesztésében?

11:15 - 11:30

Előadás

Branding vs performancia?

Ez a kérdés szinte naponta felmerül, amikor márkákkal dolgozunk és kampányokat tervezünk; de egyáltalán: muszáj itt markánsan állást foglalnunk egyik avagy másik fókuszpont mellett? Tudunk úgy márkát álmodni és építeni, hogy közben a nagyon nyers és adatsorokon alapuló - akár rövidtávú - KPI-ok is teljesüljenek? Vagy megfordítva: tudunk úgy performance megoldásokban gondolkozni, hogy mindeközben a márkánk is erősödjön? A márkaépítés hosszútávú, éveken át tartó folyamat, milyen hatással vannak vajon erre a taktikai, rövidtávú sikereket megcélzó aktivitások? Hogyan hat mindezen folyamatokra az állandó újratervezés, a külső körülmények drasztikus és hirtelen változása? Ezt boncolgatjuk gyakorlatias példák és valós történetek segítségével.

11:30 - 12:00

Fórum

Women on Board / Vállalatvezetők az Egyensúlyért

A Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) számos társadalmi projekt kezdeményezőjeként és megvalósítójaként segíti, támogatja, továbbá tudatos, felelős magatartásra ösztönzi az üzleti élet meghatározó vezetőit, női és férfi vezetőket egyaránt. Az Európai Parlament 2022 novemberében elfogadott irányelve szerint az igazgatói pozíciók legalább 33 százalékát a kisebbségben lévő nemnek kellene betöltenie, ehhez képest Magyarországon kiemelkedően alacsony a női vezetők aránya. 2023-ban a HBLF új kezdeményezést indít, mely a női felsővezetők támogatására irányul. A HBLF szeretne rávilágítani a téma fontosságára, közös együttműködéseket és párbeszédet kezdeményez vállaltvezetőkkel, első számú döntéshozókkal. Az edukáción túl arra szeretnének rávilágítani, hogy a tehetséges munkavállalók nemtől függetlenül lehetőségeket kaphassanak a munkahelyükön való előrejutásra, akár a legfelső szintet (azaz board tagságot is) beleértve.

12:00 - 13:00

Ebédszünet

Ebédszünet

Háromfogásos büféebéd, italok, kávé.

13:00 - 13:01

Előadás

A délutáni program megnyitása

Néhány bevezető gondolat.

13:01 - 13:15

Előadás

A márkaépítés evolúciója: Három lehetséges jövőbeli forgatókönyv

Csatlakozzon hozzánk egy elgondolkodtató előadásra a márkaépítés jövőjéről. Három különböző - konzervatív, reális és szélsőséges - forgatókönyvet fogunk megvizsgálni, és azt, hogy az olyan tényezők, mint a technológiai fejlődés, a környezeti és gazdasági változások, valamint a társadalmi normák és kulturális értékek változása hogyan befolyásolhatják a márkaépítés jövőjét. Az előadás betekintést nyújt abba, hogyan fejlődhetnek és változhatnak a márkaépítési gyakorlatok az elkövetkező években.

13:15 - 13:30

Előadás

Egy új márka kihívásai – TRESemmé esettanulmány

A TRESemmé hajápolás márkát az Unilever 2020 februárjában vezette a magyar piacra. Az előadás az elmúlt 3 év kihívásait egy esettanulmányon keresztül mutatja be. Kitér a folyamatosan változó piaci körülményekre való reagálásra és a lokális márkaérték teremtésre.

13:30 - 13:45

Előadás

FMCG szektor: átszínezett kisker, újrarajzolt fogyasztói szokások

Az FMCG-festékpalettán újabb és újabb színek jelennek meg, a fogyasztói csoportok kifestőjének határvonalai átrajzolódnak. A kiskereskedelmi változások nem állnak meg, sőt, mind gyorsabbá és drasztikusabbá válnak. Piaci szereplőként ezekhez a rapid folyamatokhoz folyamatosan alkalmazkodni kell, és szükség van a konstans újratervezésre. Előadásunkban egy csokorba gyűjtjük a NielsenIQ legfrisebb kutatási eredményeit, valamint segítséget nyújtunk abban, hogy a gyártók és kereskedők naprakészen reagálhassanak az újabb és újabb színezetet kapó kisker- és fogyasztói trendekre.

13:45 - 14:00

Előadás

Óvatosan a fenntarthatósági üzenetekkel! – a hiteles kommunikáció receptje az autós szektorban

Még soha nem volt ennyire fontos a fogyasztói elvárások maradéktalan kielégítése, mint a jelenlegi inflációs környezetben. A márkaígéret és a kapott fogyasztói élmény összhangja csak hiteles vállalati kommunikáció révén valósulhat meg. A vásárlók egyre tájékozottabbak, nem hajlandóak átvállalni a felelősséget a piac szereplőitől, és közben lassan telítődnek a fenntarthatósági üzenetekkel. Egy márka számára egyre nehezebb egyedinek és megkülönböztethetőnek maradni a CSR kommunikációs zajban. Az Ipsos másfél év után megismételt „CSR és vállalati reputáció” kutatása a legfontosabb autóipari szereplők működését, hitelességét értékeli ki fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalás szempontból – mindezt nemzetközi kontextusba helyezve.

14:00 - 14:35

Előadás

Fenntarthatóság: ideiglenesen zárójelbe téve – vagy fontosabb, mint valaha?

A fenntarthatóság problémáját háttérbe szorították az akut gazdasági gondok, az elszálló energiaárak, az infláció, vagy éppen ellenkezőleg, még inkább szükséges az átgondolt cselekvés, a megkezdett programok konzekvens folytatása?

14:35 - 14:50

Előadás

Válságálló márkák

Az elmúlt évek egészségügyi, gazdasági és társadalmi kihívásainak közepette is voltak olyan márkák, amelyeknek sikerült megerősíteniük a pozícióikat, erősítették a márkaértéküket és növelték a fogyasztói táborukat. Az előadás bemutatja ezeket a márkákat, a sikerük mögött álló tényezőket. Az előadás a Kantar Hoffmann által végzett Target Group Index (TGI) adataira épül.

14:50 - 15:05

Előadás

Márkák csatája: védjegyek, logók hasonlósága jogi szemszögből

Mikor számít két védjegy összetéveszthetőnek? Elég, ha egy betűt megváltoztatok ahhoz, hogy a logóm ne legyen jogsértő? Jogi szempontból nem feltétlenül ugyanaz a mérce, mint amit „józan paraszti ésszel” gondolnánk. Az elmúlt időszakban érthető módon nem a piacfigyelés és márkavédelem állt a cégek gondolkodásának középpontjában, de ugyanez a nehéz helyzet viszont mozgósította a hamisítókat, akik a nagy és ismert márkák farvizén evezve igyekeznek sikereket elérni. Valódi jogeseteken keresztül bemutatjuk, hogy mi alapján dönti el a bíróság két szóról vagy logóról, hogy összetéveszthetőek-e, és azt is, hogy mire kell figyelnünk egy márka felépítése vagy rebranding során.

15:05 - 15:20

Előadás

Nagyvállalati CSR: valódi értékteremtés vagy üres erényfitogtatás?

A poszt-covid időszak egyre súlyosbodó környezeti (Environmental), társadalmi (Social) és irányítási (Governance) problémákat vet fel, így az alkalmazkodóképesség és a krízis tanulságainak visszaépítése alapjaiban határozzák meg a márkaépítési és üzleti sikerességet. 2023 nem a branding-lózungok és az üres PR-akciók éve, így a cégek számára elengedhetetlen, hogy felismerjék saját iparáguk felelősségét, lebontsák a velük kapcsolatos sztereotípiákat, kampányaikat pedig az imázsépítés és figyelemfelhívás mellett edukációra is használják. Az előadó a BioTechUSA-cégcsoport jógyakorlatainak bemutatásán keresztül amellett érvel, hogy a hiteles, a fogyasztók életében valódi értéket teremtő jótékonyság előfeltétele, hogy menedzsment funkcióként tekintsünk a CSR-ra, ennek megfelelően pedig stratégiai szinten kezeljük és szinkronizáljuk az üzleti és marketing célokkal; a toborzási és megtartási tevékenységgel; a felsővezetők/tulajdonosok személyes márkájának építésével; a piaci környezet igényeivel; valamint a külső szociális-közéleti tényezőkkel.

15:20 - 15:35

Előadás

Karbonlábnyom-csökkentés a marketingben – mondjuk vagy csináljuk?

Az IAA 2023. januári tanulmánya szerint a megkérdezettek 79%-a csökkentette azon márkák fogyasztását, melyek nem foglalkoznak megfelelően a fenntarthatósággal. Fontos tehát láttatni az ezen a téren tett erőfeszítéseket. De mit tehetünk a szavakon túl? A webodalak és eDM kampányok karbonlábnyomának monitorozásával és a csökkentési lehetőségek feltárásával foglalkozó Carbon.Crane tapasztalatai alapján elég sokat. Vizsgálataik alapján akár 30-50%-kal mérsékelhető a karbonkibocsátás a minőség és a hatékonyság megőrzése, sőt akár javítása mellett. Erről már érdemes beszélni!

15:35 - 15:50

Előadás

Félelem és reszketés a marketingben, avagy mit tesz velünk az olyan AI, mint a ChatGPT?

Az elmúlt pár hónapban szinte minden marketinges blog, szakmai oldal foglalkozott a ChatGPT-vel, mint az AI legújabb demonstrációjával. Ami miatt ennyire érdekes lett a szakmában, az az a képesség, amivel akár kiváltható a juniorok munkája. De tényleg így van ez? És valójában készüljünk azzal, hogy a marketinges munkának vége, és menjünk el fát vágni?

15:50 - 16:05

Előadás

Az 1 millió darabos puzzle

Az előadás három alapvető állítást jár körül: - az alapvető képességekre és az alapértékekre épített brand gyorsan változó körülmények között is megőrzi értékét - csak a jól meghatározott célok biztosítanak tisztán látható igazodási pontokat a változások forgatagában - hogyan kell világítótornyokat építeni a különböző kommunikációs aktivitások által közvetített üzenetek láthatóságához.

16:05 - 16:15

Előadás

Art&Business: a művészet helye a brandingben, válságok idején

Ha eljössz a konferenciára, akkor biztos, hogy fontosnak tartod a tájékozottságot, mert ma ez a siker egyik kulcsa. Inspirációt, új forrásokat, előnyös kapcsolódásokat keresel, ugyanis minden felelős üzleti döntésünk és lehetséges megoldásaink során mi valamennyien kizárólag abból gazdálkodhatunk, amit magunkban hordozunk, mert: csak a valamiből lehet valami! Te is a legtöbbször jól bevált mintákat, biztonságos best practice-eket követsz, de mi van, ha ez ma már nem elég? – És bizony, nem elég… A problematika minden korábbinál összetettebb, és a reziliencia érdekében mindenkinek a korábbitól eltérően szükséges (sőt KELL!) gondolkodnia. A nyitottság, az egymásra figyelő, innovatív szellemű együttműködések ilyenkor felértékelődnek. Mivel csak az igazi művészet képes valami igazán újat létrehozni, az előadásban felvillantom azt, hogy élhetsz vele, hogy használhatod igazi erőforrásként a brand építése során (és mit lehet elrontani…)! Légy képben, és szerezz versenyelőnyt! Az ezzel kapcsolatos tájékozottság a bátor, felelős, profi szakemberek sajátja. Olyanoké, akik mernek újítani. Akik a szakmájuk igazi művészei.

39 900 Ft + ÁFA

Elfogyott