A márka Thaiföld fennállásának 60. évfordulóján egy akkumulátoros elektromos Toyota Hilux tanulmányt leplezett le. Ennek apropója az volt, hogy a Toyota thaiföldi Samrong üzemében már 58 éve gyártják a világ kedvenc pickupját.
Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke köszönetét fejezte ki Thaiföldnek és biztosította a leányvállalatot a további együttműködés iránti elkötelezettségéről. Az autórajongók számára ugyanakkor az esemény fénypontját kétségkívül az jelentette, amikor a Toyota elnöke leleplezte a Thaiföldön legnagyobb darabszámban gyártott Toyota modell, a Hilux akkumulátoros elektromos tanulmány változatát.
A Hilux gyártás fellegvára
Thaiföldön a Toyota három gyárral rendelkezik, ezek közül az 1964-ben megnyílt, évi 240.000 darab gyártókapacitással működő Samrong üzemben, és a 2007-ben megnyílt, ma évi 220.000 darab kapacitással üzemelő Ban Pho-ban gyártják a Hiluxot, míg az 1996-ban nyílt Gateway üzemben Corolla, Corolla Cross, Yaris, Yaris Ativ, Camry és C-HR modellek gyártása zajlik.
Az ASEAN régióban Thaiföldön létesült először Japánon kívüli Toyota gyártóüzem, motorgyár, kutatási és fejlesztési központ és az itt épült meg az első akkumulátor-újrahasznosító üzem is, ahogyan a régióban itt gyártottak Japánon kívül először hibrid modelleket is.
A Toyota Thaiföld 2002-ben kapta meg az IMV nevű globális járműplatform tervezésének és megépítésének feladatát. Az IMV az Innovative International Multi-Purpose Vehicle rövidítése, és célja egy olyan közös platform létrehozása volt, amely különböző modelleket támogat a méretgazdaságosság elérése érdekében. Az egykor egy Akio Toyoda nevű fiatal vezető által irányított IMV projekt (aki ugyanaz az Akio Toyoda, aki ma a vállalat világszintű elnöke, a vállalatalapító Kiichiro Toyoda unokája) hatalmas sikernek bizonyult: eddig több mint 7 millió IMV-alapú jármű (köztük a legendás Hilux több generációja) készült Thaiföldön, és több mint 4 millió darabot exportáltak a világ 124 országába. Az IMV projekt egy új ellátási lánc létrehozását is segítette itt Thaiföldön, 41 százalékkal növelve a Toyota helyi beszállító hálózatát, miután 2000 alkatrész gyártását helyezték át Japánból Thaiföldre – így a helyi alapanyagok aránya 60 százalékról 93 százalékra nőtt – írják.
Dekarbonizációs mintaprojekt
A Toyota Pattaya városával együttműködve létrehozta a Dekarbonizált Fenntartható Város Projektet a zéró kibocsátású társadalom előmozdítása érdekében. A tanulmány részeként a Toyota közösségi közlekedést kínál Pattaya polgárai számára elektrifikált járművek széles skáláját kínálva. Ez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy valós adatokat és felhasználói visszajelzéseket gyűjtsön. A Toyotánál 360 fokos megközelítést alkalmaz a karbonsemlegesség terén, nem csak a járművek, hanem a gyárak működése és a logisztika terén is cél a zéró emisszió.
„A 60. életév betöltése egy nagyon különleges alkalom. „Kanrekinek” hívjuk, ami az újjászületést vagy a kezdetekhez való visszatérést jelenti. Ez egy esély arra, hogy újrakezdjük az életet a megszerzett bölcsességgel, de friss perspektívával és megújult optimizmussal. Ma a Toyota Thaiföld saját kanrekijét ünnepli. Alázatosak vagyunk, hogy idáig eljutottunk, de soha nem fogunk leállni azzal, hogy a jövő felé haladjunk, hogy megpróbáljunk tovább fejlődni, hogy ügyfeleink életét még jobbá tegyük!” – fogalmazott az ünnepségen Noriaki Yamashita, a Toyota Thaiföld elnöke.