Visszatér a Toyota Supra

Hírek

A Genfi Autószalonon bemutatták a GR Supra versenyautó tanulmányt, ez pedig a Toyota legendás sportautójának visszatérését előlegezi meg.

GR Supra versenyautó-tanulmány a Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét. A koncepció nevében és szellemiségében egyaránt a Toyota ragyogó sportautó-történetének legfényesebb csillagát idézi fel, előkészítve a Supra visszatérését. A tanulmány a távolabbi jövőre nézve egy olyan modell lehetőségét is körvonalazza, amely versenypályán és közúton egyaránt lenyűgöző teljesítményre lesz képes.

A GR Supra versenyautó-tanulmány a Toyota egyik leghíresebb sportautójának dicsőséges hagyatékát kelti életre. A Supra név, amelyet negyed évszázadon át viseltek büszkén a világ élvonalába tartozó modellek, a motorteljesítmény, a menetdinamika és a vezethetőség legmagasabb szintjének szinonimájává vált. A telivér Toyota Supra ütőképes közúti sportautóként ugyanúgy híressé vált, mint a versenypályák sikeres bajnokaként; a japán motorsport-élet legmagasabb szintjét képviselő GT szériát uralva számtalan hívet szerzett magának. Habár gyártása 16 évvel ezelőtt véget ért, a Toyota Suprára a mai napig áhítattal tekintenek a sportautó-rajongók. Szűnni nem akaró népszerűségéhez az hozzájárult, hogy mindmáig közkedvelt modellnek számít a kizárólag PlayStation konzolon játszható Gran Turismo szimulátorban, valamint hogy főszerepet osztottak rá a világszerte sikeres ‘Halálos iramban’ franchise első filmjében. A Supra név először 1978-ban, a második generációs Celica nagyobb, erősebb kivitelén jelent meg, majd hamarosan saját jogon, önálló modellként vált legendává. Az A40 kódnevű első szériát három további Supra-generáció követte: az A60 1981-ben, az A70 1986-ban, majd az A80 1993-ban. Az orrmotoros, hátsókerékhajtású GT sportautó egészen 2002-ig gyártásban maradt, utolsó generációja a Toyota kínálatának legnagyobb teljesítményű típusaként búcsúzott. A Supra hírnevét nagyban öregbítették a motorsport világában elért sikerei. Különösen igaz ez az 1993-ban bevezetett, negyedik generációs modellre, amely a jelenleg Super GT széria néven ismert All-Japan GT széria meghatározó szereplőjeként négy alkalommal is győzni tudott a GT500 géposztályban. A Toyota Supra emellett a nyolcvanas években rajthoz állt az észak-amerikai IMSA sportautó-szériában, illetve a kilencvenes években kétszer Le Mans-ban is indult – áll a társaság közleményében.

A kompakt, kétajtós GR Supra tanulmány klasszikus orrmotoros, hátsókerékhajtású hajtáslánccal készült, és építésénél nagy arányban használtak fel modern, kis tömegű anyagokat. A TOYOTA GAZOO Racing által megalkotott tanulmányautó tökéletesen fejezi ki azt az „élvezetes vezethetőséget”, amely a Toyota mind jobb autók építésére való törekvésének egyik központi ígérete. Az ajtón látható, hatalmas 90-es rajtszám a Supra kódnevét hirdeti, egyben egyértelmű utalásnak tekinthető arra, hogy a tanulmányautó az ötödik generációs szériamodell előfutára.

A tanulmány fejlesztése egybevág a márkaalapító  Kiichiro Toyoda azon meggyőződésével, hogy a versenypályán elengedhetetlen teljesítmény és tartósság eléréséhez szükséges fejlesztések révén a motorsport-tevékenységek közvetlenül hozzájárulnak a jobb minőségű utcai gépkocsik fejlesztéséhez és gyártásához, ugyanakkor érdeklődést keltenek a márka iránt a szenvedélyes autórajongók körében. Ezt a hitvallást követi a Toyota Motor Corporation elnöke, Akio Toyoda és a TOYOTA GAZOO Racing egyaránt, amikor a nemzetközi motorsport-élet legmagasabb szintjein törekednek győzelemre, a WRC Rally Világbajnokságtól kezdve a WEC Hosszútávú Világbajnokságon át a Le Mans-i 24 órás versenyig. Azáltal, hogy az imént említett szériákban, valamint világszerte számos további bajnokságokban részt vesz, a Toyota olyan technikai ismeretek és tapasztalatok birtokába jut, amelyek nem csupán az új generációs, különösen sportos Toyota GR modellek esetében vezethető át közvetlenül a versenypályáról a modellfejlesztésbe, de azoknak a hétköznapi utcai típusoknak a megalkotásához is hozzájárulhatnak, amelyeket a Toyota több tízmillió ügyfele vezet nap mint nap, szerte a világon.

A GR Supra tanulmány szerephez jut a Gran Turismo Sport videojáték új frissítésében is, amit 2018 áprilisában ad ki a fejlesztő Polyphony Digital Inc. – említik meg.

SOCIAL MEDIA