Jelentősen megemelkedett a Svájcba repülővel utazók száma

Hírek

Bázel volt a legnépszerűbb repülős úti cél a tavaszi szünetben Budapestről a Kiwi.com foglalási adatai alapján. A cseh utazási technológiai vállalat megnézte, hogyan alakulnak a svájci desztinációkra leadott globális és magyar foglalások a tavalyi adatokhoz képest, és hogy az egyes országokból Svájc melyik városa a legnépszerűbb repülős úti cél.

 

A Svájcba irányuló foglalások és az ide utazók száma mind globálisan, mind pedig hazai viszonylatban megnövekedett. A globális foglalások 19,7%-kal nőttek idén 2023-hoz képest, az utasok száma pedig 27%-kal emelkedett. Magyarországról a globálisnál is nagyobb mértékű az érdeklődés növekedése. Hazánkból a foglalások 47%-kal nőttek, és az utasszám is ehhez hasonló mértékben ugrott meg: az eddigi foglalások alapján másfélszerannyian utazhatnak idén, mint tavaly.

Ha a svájci repülőtereket vesszük górcső alá, akkor kiderül, hogy a legtöbb foglalást a genfi repülőtér kapta idén, amelyet a bázeli és a zürichi repülőterek követnek. Genfbe jelenleg a legtöbben Prágából, Londonból és Barcelonából foglalnak, míg Bázelbe a Kiwi.com a Budapestről és Varsóból induló utasok körében tapasztal kiugró népszerűséget. Bázel olyannyira népszerű honfitársaink körében, hogy a Kiwi.com-on keresztül a Svájcba irányuló forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti. Hazánkból Genf a 2., Zürich pedig a 3. legnépszerűbb svájci repülős úti cél.

Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős alelnöke a kiugró népszerűség és a repülőjegyek árának alakulása kapcsán elmondta: „Svájc egész évben ideális úti cél az aktív pihenéshez. A gyakoribb járatok és az új útvonalak hozzájárulhatnak a kereslet növekedéséhez, miközben az árak nagyon kedvezőek maradhatnak. Az eddigi foglalási adatok alapján az átlagos repülőjegyárak 16,3%-kal alacsonyabbak, mint tavaly. Magyarországról a tavaszi szünet időszakára még ennél is jelentősen olcsóbban lehetett jegyeket venni idén, mint tavaly, de az év egészét nézve a globális csökkenés lehet az irányadó.”

 

SOCIAL MEDIA