Hatodik alkalommal adták át az Employer Branding Awardot, a 30 éves Magyar PR Szövetség védnöksége alatt. Az online esemény keretében összesen 19 díjat osztottak ki 8 kategóriában, amelyeket egy 15 tagú független szakmai zsűri ítélt oda a pályázóknak. Külön díjazták a koronavírus járvány okozta helyzetre adott megoldásokat, de a leghatékonyabb employer branding stratégiák és legjobb kampányok is megmérettették magukat. Az Employer Branding Award 2020 fődíjat a BT (British Telecommunications) kapta. A nyertes pályamunkák elérhetőek lesznek az esemény weboldalán.
A koronavírus okozta gazdasági és társadalmi kihívások közepette még fontosabbá vált a munkáltatói márkák szerepe, hiszen a stabilitás kimagasló értékké vált, így a meglévő és jövendőbeli munkavállalók szemében is kiemelt jelentőségű, hogy erősnek és megbízhatónak ítéljék meg a vállalatot, ahol szakmai jövőjüket elképzelik. Ebben a különleges időszakban a munkáltatói márka szerepét a munkáltatói felelősség vette át. Az elmúlt egy évben erre nagyobb szükség volt, mint valaha. „Valóban megmutatkozott, hogy egy vállalat csak a szlogenek szintjén volt elkötelezett a szűkebb környezete iránt vagy valóban óvta munkatársait és így a gondosan felépített munkáltatói márkáját. Így a COVID lett 2020-ban a munkáltatói márkák lakmuszpapírja.” – mondta Kádár Balázs, az Employer Branding Award alapítója, az MPRSZ elnökségi tagja.
Erős mezőny indult a „Példaértékű munkáltatói márka” címért, több mint 30 nevezés érkezett 8 kategóriában. A pályamunkákat elemezve Kádár Balázs hozzátette: összességében elmondható, hogy rengeteg energiát és időt invesztáltak a nevező vállalatok a munkatársak megtartásába és abba, hogy a kialakult helyzetben biztonságot, stabilitást nyújtsanak. Továbbá egyre többen használják ki a technológia nyújtotta lehetőségeket, mint például a belső kommunikációt támogató applikációkat a fizikai és szellemi munkaerő valós idejű tájékoztatása céljából. A mentálhigiéniás támogatás mellett jellemző volt sportolók, színészek, terapeuták meghívása virtuális előadáskora, heti szintű online állománygyűlések, közös virtuális mozgás (jóga), online karantén koncert, különböző vetélkedők (pl. maszkszépségverseny). A fentiekből is látszik, hogy a belső kommunikáció szerepe jelentősen növekedett.
A KKV és nagyvállalati szektor mellett az állami intézmények és nonprofit szervezetek is megmérettették magukat az Employer Branding Awardon, ahol külön díjazták az egyes szektorok szereplőit. Idén először kapott elismerést a nonprofit szektorból érkező pályázat, az SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa, SOS segítség az SOS-nek kampánya különdíjban részesült. Az Employer Branding Award 2020 fődíjat a BT (British Telecommunications), Te. Itt. Most. kampánya kapta. A díjazottak teljes listája a díj honlapján is elérhetőek.
Valamennyi kategóriában olyan kiemelkedő megoldásokat mutattak be a pályázók, amik később jelentős szerepet töltenek be a kommunikációs és HR szakma edukációjában, együttműködésének erősítésében. Az Employer Branding Award már harmadik éve szerepel a Kreatív által jegyzett Apex PR Toplistában, így a díjazott vállalatok együttműködő partnerei (ügynökségei) utólagos pontjóváírásra számíthatnak.
Az értékelést végző szakmai zsűri tagjai:
- András Klára (Egis) – Humánerőforrás igazgató
- Árr Mariann (Generali Biztosító) – CMO
- Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.) – Marketing & Kommunikációs Igazgató
- Bocskai István (Takarékbank Zrt.) – Kommunikációs vezető
- Dulin Judit (Lidl) – HR cégvezető
- Hornyacsek Zoltán (Continental Magyarország) – Országos vállalati kommunikációs vezető
- Dr. Janka Mária (E.ON Hungária Zrt.) – HR igazgató
- Márton Katalin (Praktiker) – HR & CSR Igazgató
- Mihók Krisztina (Erste Bank) – Emberi Erőforrás Management vezető
- Szányi Gabriella (BKIK) – PR-marketing Igazgató
- Szekeres Zita (Trans-Sped) – HR igazgató
- Tencz Beáta (Union Biztosító) – Stratégiai és PR vezető
- Virágh Adrienn (Siemens) – Global Communications Manager, e-mobility
- Vogronics Krisztina (Phoenix Hungaria Holding) – HR és kommunikációs igazgató
- Kádár Balázs – az Employer Branding Award alapítója és a zsűri elnöke
EMPLOYER BRANDING AWARD 2020 VÉGEREDMÉNY:
Kategória | Helyezés | Pályázat címe |
Közepes vállalat/ Employer Branding Éves Stratégia | különdíj | Thermo Services: Thermo Fisher Scientific GBS 2020 éves employer branding stratégia |
Közepes vállalat/ Employer Branding Kampány | Különdíj | Accenture: Accenture Industry X local recruitment marketing campaign |
Különdíj | Beko Engineering: BEKOmmunikáció 2020 | |
Közepes vállalat/ Employer Branding Kampány Covid | 1. | Philip Morris Magyarország Kft.: employer branding a koronavírus-járvány idején |
2. | H1 Systems: Együtt haladunk a megváltozott helyzetben is! | |
3. | VITESCO TECHNOLOGIES HUNGARY KFT.: #PIONEERING-AT-HOME | |
Nagyvállalat/ Employer Branding Éves Stratégia | 1. | Erste Bank Hungary Zrt.: Első perctől kezdve Veletek Vagyunk |
2. | Praktiker Kft. Praktiker Employer Branding Stratégia és a Koronavírus 2020 | |
3. | Takarékbank Zrt.: Employer branding stratégia 2020 | |
Nagyvállalat/ Employer Branding Kampány | 1. | BT ROC Kft.: Te. Itt. Most. |
2. | Vodafone Magyarország: Tech Comms Employer Brand kampány | |
3. | Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. MINDENKI LEHET SZUPERSZTÁR! | |
Nagyvállalat/ Employer Branding Kampány Covid | 1. | OTP Bank Nyrt.: HR aktivitások és belső kommunikáció járvány idején az OTP Bankban |
2. | Erste Bank Hungary Zrt.: Erste OnLife | |
3. | MOL Nyrt.: A MOL virtuális börze megoldása COVID-19 idején | |
Állami intézmény / Employer Branding Kampány | Különdíj | Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar: Tudásmegosztás a közösségi értékekért |
Non-profit szervezet (kategóriákon kívüli) / Employer Branding kampány COVID | Különdíj | SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa: SOS segítség az SOS-nek |
Employer Branding Award 2020 Fődíj | Fődíj | BT (British Telecommunications): Te. Itt. Most. |