A magyar idő szerint vasárnap éjjel Las Vegasban megrendezésre került 2024-es Super Bowl, a Kansas City Chiefs és a San Francisco 49ers közötti rangadó az előbbi győzelmével ért véget, a csapat így története során negyedszer, az elmúlt öt évben harmadszor, sorozatban pedig második egymást követő alkalommal hódította el a bajnoki címet.
A rajongók és a szaksajtó által minden idők legdrámaibb döntőjeként aposztrofált, a hosszabbítás legvégén eldőlő mérkőzés egyben az NFL történetének legnagyobb nézettséget produkáló eseménye is lehet, végleges adat ugyan még nincs, ám az előzetes előrejelzések a 127,5 millió nézőt sem tartották lehetetlennek. Ez egyébként még annak ismeretében is látványos növekedés, hogy minden idők 10 legnézettebb televíziós közvetítéséből 8, a TOP25-ből pedig 18 volt Super Bowl döntő, a legnézettebb ezek közül éppen a tavalyi volt, 115,1 millió nézővel. Ennél többen már csak az Apollo 11 Holdra szállását követték előben a televíziózás történetében.
Csökkent a hirdető autógyártók száma
A Super Bowlt az amerikai futball rajongóknál talán csak a reklámszakemberek várják jobban minden évben, az általában itt először bemutatott filmek igazi csemegének számítanak a reklámrajongók számára. A legjobban várt és legnagyobbra értékelt hirdetések között rendre helyet kapnak a jellemzően magukat nagy számban képviseltető autógyártók eredeti reklámfilmjei, ezért talán sokak számára meglepő, hogy idén viszonylag kevés, mindössze négy autógyártó döntött úgy, hogy részt vesz az eseményen. Ezek egyike a Toyota volt. Érdekesség, hogy az idei év visszatérést jelent a Toyota számára, hiszen 2023-ban, 2017 óta első alkalommal nem mutattak be hirdetést a Super Bowlon.
Vidám hangulatú reklámsorozat
A Toyota tavaly októberben kötött több évre szóló mobilitási partneri megállapodást az NFL-el, de márkakereskedőin keresztül a bajnokságban szereplő harminckét csapatból tizenegyet közvetlenül is támogat. Az autógyártó a Super Bowl előtt egy sor reklámot bemutatott, a korábbi NFL-irányító sztár Eli Manning főszereplésével.
Az egyik fimben Manning megtudja, hogy a Tundra 1794 limitált szériát róla nevezték el:
A másikban Manning egy amerikai YouTuber Land Cruiser videóját trollkodja meg:
A harmadikban egy Toyotás kolléga kíméletlenül savazza a magához illő Toyotát kereső Manninget:
A rekmlámfilmet Toyota megbízott ügynöksége, a Saatchi & Saatchi készítette a Le Truc-kal együttműködésben, rendezője pedig Tarsem Singh volt.