A hazai rendszerváltás éveinek egyik kevéssé közismert sikertörténete a Kontakta-Kontavill 1992-ben lezajlott magánosítása, amelyre vevőként a francia Legrand jelentkezett. A márka úgy hozott megújulást a szentesi gyárba, hogy integrálta a magyar leányvállalatot, beleértve annak dolgozói közösségét is – írják.
“Szinte nincs olyan otthon, ahol ne lennénk ott villanykapcsolóinkkal, ezáltal a Legrand munkatársai közvetett módon valamennyi magyar háztartásban családtagnak számítanak. A hazai termékpaletta ugyanakkor több, mint csupán kapcsolók széles választéka, 30 ezret meghaladó árucikket gyártunk és forgalmazunk, beleértve a manapság keresett innovatív, okos otthon megoldásokat is. Mindezt úgy tudtuk elérni, hogy 30 évvel ezelőtt a cégcsoport befogadta a magyar szakembereket és megadta nekünk a bizalmat és eszközöket, mely révén európai szinten versenyképes vállalatot építettünk fel. A dolgozói munkakultúráról és a közösség értékeiről leghitelesebben ugyanakkor maguk a munkatársak tudnak beszélni. A portrésorozat nem titkolt célja, hogy példát mutassunk a hazai ipari-, valamint foglalkoztatói kultúra létezésére” – mondta Károlyi László, a Legrand Zrt. vezérigazgatója.
A 30 év – 30 arc sorozatban nem csupán vezetők, hanem a teljes gyártási folyamatot átfogó, különböző szerepköröket képviselő kollégák mesélnek, többek között betanított munkás, targonca- és szereldevezető, logisztikus és fejlesztési vezető is. A portrébeszélgetések elkészítéséért Kárpáti Judit író, újságíró felelt, akinek a nevéhez több hazai podcast csatorna is köthető. Az egyes adások Spotify-on és Apple Podcast-en hallgathatók.
Fotó: Jonathan Velasquez/unsplash.com