A Márkamonitor 2013-ban indított Márkaépítés konferenciáinak utolsó három kiadását egy „neverending story” jegyében szerveztük meg: ez a véget nem érő változás. A konferencia előadásainak összefoglalói a Márkamonitor magazin 2024/1-2. (májusi) számában jelentek meg, ezeket most online is elérhetővé tesszük.
Reguly Márta, a PwC Magyarország HR-tanácsadási vezetője a munkáltatói és a kereskedelmi márka egymásra hatásáról tartott előadást, amely során olyan kérdésekre adott választ, mint például hogy mit tanulhatnak egymástól a HR- és a marketingszakemberek, illetve hogy hol érhető tetten az innováció az employer brandingben.
Gyakorlatilag mindegy, hogy a szervezeti és működési szabályzat szerint mely területen foglal el vezető helyet az employer branding, a HR-en, a kommunikációs osztályon vagy a marketing területen, mert a siker kulcsa az, hogy ezek hogyan tudnak együttműködni.
A HR-nek az a fő feladata, hogy megfogalmazza, milyen szaktudásra van szüksége az adott szervezetnek, tudnia kell, milyen értékajánlatot tud tenni a saját embereinek, a marketing pedig ehhez teszi hozzá a saját eszközeit, módszertanait. Például össze kell tudnia egyeztetni a munkáltatói és a kereskedelmi márkát, irányítania kell a márka- és kampánymenedzsmenttel kapcsolatos feladatokat. És persze ott van a kommunikáció, amely a maga szaktudásával fogalmazza meg az üzeneteket, összehangolja a külső és a belső kommunikációt, működteti a csatornamenedzsmentet.
Természetesen mindezen területekre hatnak a globális trendek, amelyek egyre inkább a költséghatékony megoldások irányába mutatnak. Az elmúlt tíz évben szűkült a munkaerőpiac, egyre nehezebb volt megtalálni és megtartani a megfelelő szakembereket, azóta pedig – például a gazdaság lassulásával párhuzamosan – az is látszik, hogy egyre kevesebb embert vesznek fel a cégek, és erősen visszavágták a költségvetéseket is. A cégek egyre körültekintőbben készítik az employer branding kampányaikat is, már nincs lehetőség a sztenderd üzenetek használatára, a targetált kampányok és a perszonalizáció vált irányadóvá.
A PwC minden évben elkészít egy munkavállalói preferenciakutatást, amelyben arra keresik a választ, hogy a munkavállalók milyen szempontok alapján választanak munkahelyet maguknak. Az aktív munkavállalók csoportjának 2023-as preferenciái szerint a legfontosabb tényezők az alapbér nagysága, a bónuszok mértéke és a túlóra-kifizetések. Ezeket követi sorrendben az értelmes, értékteremtő munka, a magánélet tiszteletben tartása, a támogató csapat, a munkaidőn belül elvégezhető munkamennyiség, a rugalmas munkaidő, a szakmailag felkészült vezetők és az egyértelmű vezetői elvárások.