Hiánypótló könyv a landing oldalakról

Hírek

A landing oldalak elengedhetetlen részét képezik az eredményes online marketingnek. Gál Kristóf kkv AdWords szakértő nemrégiben megjelent A sikeres landing oldalak alapjai című könyve ebben a kérdésben ad gyakorlati tanácsokat.

A landing oldal – az oldal, ahová a látogató a hirdetésre kattintáskor érkezik – az egyik leginkább elhanyagolt, sokszor nagy veszteségeket okozó eszköz. Pedig enélkül a legjobb hirdetés is hatástalan.

Ma már annyira elterjedtek a kattintás alapú (PPC) hirdetések, hogy szinte minden, az online marketinget kicsit is komolyan vevő cég használja a Google AdWordsöt és/vagy a Facebook hirdetési lehetőségeit. Mivel ezeknél a hirdetéseknél minden egyes látogatóért fizetünk, ezért különösen fontos, hogy jó landing oldalakat használjunk.

A hiánypótló, közérthető formában íródott könyv minden fontos tudnivalót tartalmaz az eredményes landing oldalakról. Tartalma úgy került összeállításra, hogy a teljesen kezdők is megértsék, de a rutinosabb online marketingesek is találjanak benne érdekességet. A könyv megvásárolható a szerző honlapján (klikkmarketing.hu) vagy a nagyobb könyvesboltokban.

A szerzőről

Gál Kristóf közgazdász, kkv AdWords szakértő, a Google AdWords nagykönyve és A sikeres landing oldalak alapjai című szakkönyvek szerzője.

Több területen is úttörőnek számít: egyike az első hazai Google AdWords szakértőknek, majd világszinten is az elsők között szerezte meg a Google Analytics minősítést. Elsőként indított magyar nyelvű AdWords blogot, magyar nyelvű AdWords online tanfolyamot és készített magyar AdWords és Google Analytics oktatóanyagot.

Tulajdonosa az általa alapított Klikkmarketing Bt.-nek, amely az egyik piacvezető AdWords tanácsadó cég a kkv piacon.

Melyek a hatékony landing oldal legfontosabb elemei? Részletek a könyvből:

Felépítés

„A landing oldal megjelenésénél az egyszerűséget és a könnyen érthetőséget kell elsősorban szem előtt tartani. Az oldal felépítésével azt akarjuk elérni, hogy a látogató „végigmenjen” az oldalon, jusson el a kitöltendő űrlapig, és töltse is ki azt. Meg kell határozni, hogy pontosan milyen „műveleteket” szeretnénk a látogatótól, és az oldal szerkezetének ezt kell teljes mértékben támogatnia.

Használjon listákat, számozást, vastagítást, dőlt betűtípust vagy más hasonló (de egyszerű) formázást a fő fókuszpontok kiemeléséhez. Olyan oldal felépítésre van szükség, amit a lehető legkönnyebben átlát és megért a látogató, azaz pontosan tudja, hogy mi az oldal célja, mi az ajánlott dolog előnye, értéke, és hogy pontosan mit kell tennie a cél elérése érdekében.”

Űrlap

„Az űrlap a legfontosabb része a landing oldalnak, hiszen az egész landing oldal célja az, hogy a látogató kitöltse ezt az űrlapot. Fontos figyelni a landing oldal designjára és a formázására, mert ezek befolyásolják a konverziós arányt.

Néhány kivételtől eltekintve érdemes az űrlapot a landing oldal görgetés nélkül is látható területére tenni, hogy mindenképpen észre lehessen venni. Az azonnali láthatóság nagyon fontos, hiszen a látogató figyelmét egyértelműen az űrlapra, pontosabban annak kitöltésére szeretnénk fókuszálni.”

Űrlap elküldő gomb

„Az űrlap utolsó, igen fontos eleme a gomb, amivel el lehet küldeni az űrlapon megadott információkat. A legtöbb űrlapon ezen a gombon az „Elküld” szöveg áll, pedig a vizsgálatok azt bizonyítják, hogy az ilyen gombok rosszabb eredményeket hoznak, mint azok, amiken nem ez áll. Próbáljon olyan gombot használni, ami relevánsabb, cselekvésre ösztönzőbb, mint az unalmas és semmitmondó „Elküld”! Ha beszédes és egyértelmű a gomb szövege, akkor magasabb lesz a konverziós arány, azaz többen fogják ténylegesen elküldeni az űrlap adatait. Ha egy ajánlatkérő űrlapról van szó, akkor legyen a gomb szövege az „Ajánlatot kérek!”, vagy egy tanulmány letöltésénél legyen „Letöltöm!” vagy „Letöltöm a tanulmányt!”.

SOCIAL MEDIA