Érezzék jobban magukat!

Hírek

Olyan terméket kínáljunk, amelyben hiszünk, hogy jobbá teszi a fogyasztóink életét, és ezt minél hatékonyabban, a technikai fejlődéssel lépést tartva hozzuk az ügyfelek tudomására, így nyerhetünk a regionális multikkal szemben – ezek voltak a Marketing szuperkonferencia legfőbb tanulságai.

Marketing Szuperkonferencia a Wolf Gábor nevéhez köthető Marketing Commando!prémium rendezvénye (szemben a nagyobb tömegeket elérő Marketing Expoval). Számos komolyabb méretű, ismert, akár nemzetközi terjeszkedés előtt álló márka nőtt ki ebből a klubból, amelyre jellemző a tagok tudásvágya, tenniakarása és együttműködési hajlandósága is. (Ennek jó példáját jelentik a vállalkozók által közösen látogatott külföldi konferenciák, vagy akár a résztvevők gyerekeinek szervezett Junior Marketingeskísérőprogram is.)

A konferencia visszatérő motívuma volt, hogy a siker titka egyszerű: olyasmit kell nyújtani az embereknek, amitől jobban érzik magukat a bőrükben, mint előtte. Ez a gondolat Szabó Péter motivációs előadónál merült fel először, aki azt is hozzátette: az alap a hit saját magunkban és a termékünkben. Ha ezek közül bármelyik hiányzik, az eredmény zérus lesz. Épp ezért minden olyantól meg kell szabadulni az életünkben, amit nem csinálunk teljes lelkesedéssel.

Surányi Ferenc, a Vállalkozz Hatékonyan Klub ügyvezető tulajdonosa az automatizálás híveként ismertette, hogy minden kulcsfolyamaton – termelés, ügyfélszerzés, adminisztráció – belül érdemes az egyes tevékenységeket automatizálni. Némileg radikálisnak ható álláspontja szerint a kreativitást érdemes kiölni a rendszerből, az ugyanis egyénfüggő és esetleges. Ezzel szemben a jelenlegi rendszerek lehetővé teszik, hogy meghatározott szabályok alapján rengeteg opciót generáljunk, majd ezeket tesztelve – mérhető célok mentén – javítsunk folyamatosan az eredményeinken. Cégükben például legalább 10 célcsoportra legalább 80 kreatív anyaggal dolgoznak minden kampányban. Az általuk képviselt remarketing eszköz kapcsán ismertette, hogy az a közvetlen eladásokkal összehasonlítva 4-5-ször magasabb értékesítés érhető el.

Sebestyén Márton (SEOLab) a Google-ben rejlő szofisztikáltabb megoldásokat mutatta be, köztük a Tag Managert, a külső adatforrások (pl. időjárásjelentés) bekötésének lehetőségét a kampányokba, a felhasználó-követési lehetőségeket, vagy a szolgáltatott tartalmaink hatékonyságának elemzését, akár a szerzők szerint lebontva. A fejlesztett e-kereskedelmi (Enhanced e-commerce) modul termékenként is tud lemorzsolódási adatokat biztosítani, míg a tényleges viselkedés alapú remarketing lehetővé teszi, hogy az ilyen módon megfelelően pontosan azonosított potenciális vásárlókra akár magas liciteket is tehessünk a rendszerben. Ha pedig a Click-to-call beépített hívórendszert alkalmazzuk az ügyfélszolgálat elérésére, akkor a vásárlásig végigkövethető a teljes konverziós folyamat. Az előadó továbbá felhívta a figyelmet arra, hogy a nemzetközi óriáscégek számára kicsi és bonyolult piac vagyunk, viszont a regionális multik számára vonzóak lehetünk – és ők a legtöbb területen már meg is jelentek Magyarországon. Aki nem tart velük lépést, kieshet a versenyből.

Az üzleti ajándékokról tartott előadásában Nyírő Réka a perszonalizáció, a kis ajándékok, apró kedvességek szerepét emelte ki. Jó érzést kell keltenünk az ügyfélben, akár az ügyfélszolgálatunkkal beszél, akár a csomagunkat kapja meg. Adjunk mindig kicsit többet, mint amit elvár, érezze úgy, hogy karácsony van. Ebben a saját kiváló teljesítményünk mellett hatékonyabb, ha külsősök (pl. keresztmarketing partnerek) termékeit, szolgáltatásait is felhasználjuk, mint ha csupán a saját termékeinkre kínálnánk kedvezményt.

A rendezvény hagyományainak megfelelően a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtó ügyfelek körében ezúttal is átadták Az Év Marketingese elismerést. Az idei díjazott Szalai Gabriella (a képen), aki egy családi tragédia miatt nem tudott angoltanítással foglalkozó cégével törődni, aminek a vége egy több milliós NAV inkasszó lett. A több milliós mínuszból a jó marketinggel felállt és azóta stabilan működik. A sikert egy új termékkel, a tanulókártyával érte el, melyből előrendelésben több száz darabot adtak el. A kártya mellé ingyenes rendezvényt adott, amivel kapcsolatba tudott kerülni a vevőkkel. Ezután kutatást végzett, majd pozícionálta a céget és az elfoglalt felnőttekre fókuszált. Azóta számos új terméket fejlesztett, például a diplomamentő vagy a külföldre költözöm tréninget. Több száz blogbejegyzést írt, melyek közül némelyik jelentős publicitást kapott, így széles tömegekhez jutott el. Ma mintegy 50 ezer követője van a Facebookon.

Szintén a konferencián ismertette Fülöp Zoli a véleményvezér-kísérletük eredményeit, erről a Médiapiacon írtunk részletesen.

SOCIAL MEDIA