Az Euronics adatai szerint a vevők szépségápolási eszközökből vásárolták a legnagyobb mennyiséget az elmúlt egy évben, és átlagosan közel 11 000 forintot költöttek egy-egy termékre. A toplistán az eladott mennyiség szempontjából e kategóriát a telefonok és kiegészítők, illetve a porszívók és takarítógépek követik.
A szépségápolás kategórián belül abszolút slágertermékeknek számítottak az elmúlt egy évben a női szőrtelenítő eszközök, azon belül pedig a villanófényes, tartós szőrtelenítő gépek. A legnépszerűbb márka ebben a kategóriában az Euronics vásárlói körében a Philips volt, amit a Braun követ. Ezen kívül a komolyabb hajápolási termékek iránt is nagy volt a kereslet: a top három márka itt a Dyson, a Remington és a Philips voltak. Bár a pandémia időszakában már látható volt, hogy az otthoni főzéshez, ételelőkészítéshez kapcsolódó termékek értékesítése növekvő pályára állt, a korlátozások megszűnésével sem enyhül a kereslet az olyan termékek iránt, mint a forró levegős sütők, vagy éppen az automata kávéfőzők. Ezek a rekordnak számító bázis évhez képest is magas, 243 és 50 százalékos fejlődést mutatnak.
„A mobiltelefonok körében a legfelkapottabb márkák a Xiaomi és a Samsung voltak, elsősorban a középkategóriás eszközöket keresik a vásárlók” – tette hozzá a kereskedelmi ügyvezető igazgató.
Hasonló népszerűségnek örvendenek a kézi- és robotporszívók. „A kézi porszívók területén 47 százalékos, a robotporszívókén, kiugróan magas, 115 százalékos fejlődés figyelhető meg a bázishoz képest. Előbbi gyakorlatilag kiváltotta a hagyományos porzsákos és porzsák nélküli modelleket. Ár tekintetében biztosan, azonban lassan már eladott darabszám szempontjából is több álló porszívót adunk el, mint hagyományosat. Talán meglepő, de ebben a kategóriában a 100-200 000 Ft-os kategóriájú gépek – köztük a Dyson, Philips és Electrolux márkák – vezetik a piacot” – mondta Fazekas Bálint.
Ezekre az eszközökre költöttük a legtöbbet
Árbevétel szempontjából az első helyen a nagyképátlójú televíziók végeztek mindkét vizsgált évben.
Legnagyobb árbevételt hozó termékkategóriák | ||||
2020/2021 | 2021/2022 | |||
Cikkcsoport | Kosárérték | Cikkcsoport | Kosárérték | |
1. | TV 32″ felett | 129 319 Ft | TV 32″ felett | 150 024 Ft |
2. | Elöltöltős mosógép | 98 898 Ft | Elöltöltős mosógép | 109 438 Ft |
3. | Alulfagyasztós hűtőszekrény | 101 833 Ft | Alulfagyasztós hűtőszekrény | 114 833 Ft |
„A televíziók körében a legnépszerűbb márkának a Samsung termékei számítanak, ezt követik az LG készülékek, de a top 5 tévémárka listájára sajátmárkás kijelzőink, a Dyras tévék is felfértek” – monda el a kereskedelmi ügyvezető igazgató. „A televíziók eladása a nagyobb sportesemények idején mindig megugrik: ezzel magyarázható, hogy a bázisévhez – a foci Eb időszakához – képest az elmúlt évben 12 százalékkal kevesebb terméket adtunk el, a készülékek világszerte tapasztalható átlagár-emelkedése miatt azonban ebben a szegmensben az árbevételünk összességében így is 6 százalékkal nőtt.”
Fotó: Mollie Sivaram/unsplash.com