Elhanyagolt reklámkeresők

Kiemelt Márkaépítők Közössége

Idén második alkalommal rendeztük meg a Branding/rebranding az FMCG szektorban 2024 című konferenciát. Rövid beszámolónk következik Zsatkulák István előadásáról. 

 

A vásárlási szokások megváltoztak a környezeti hatásokra, így a verseny egyre nagyobb a vásárlók figyelméért. Mind a közösségi médiában, mind pedig a display hirdetések esetében az árak a sokszorosukra nőttek, miközben egyre többen használnak reklámblokkolókat. De mi lesz azokkal, akik kimondottan az akciókat, hirdetéseket keresik? És egyáltalán kik ők? – tette fel a kérdést előadásában Zsatkulák István, az Offerista Group Hungary kereskedelmi igazgatója.

A megváltozott környezeti hatások, így az infláció, a szomszédunkban zajló háború, a koronavírus-járvány hatására kialakult fertőző betegségektől való félelem és a klímaváltozás mind-mind befolyásolják a fogyasztói preferenciákat. Ez például tetten érhető a nem látható fogyasztás visszaszorulásában, bizonyos termékekből kevesebbet vásárolunk, esetleg kicseréljük egy másik márkára, lemondunk a kulturális javakról, a szórakozásról, de akár a szépségápolásról is, és bízunk abban, hogy további lépéseket nem szükséges tenni, ha mégis, akkor a drasztikus változásokra szavazunk. Ilyen esetekben akár már a látható termékek elhagyására is sor kerülhet.

Ha vásárlókról beszélgetünk, fontos megjegyezni, hogy van egy vásárlói réteg, amelyikre kevéssé figyelnek a márkák, pedig nagyon fontos célcsoport. Ők a reklámkeresők, akik – ahogy azt Dr. Törőcsik Mária trendkutató is meghatározza – időt és energiát szánnak arra, hogy utánanézzenek, mikor és hol lehet valamit olcsóbban beszerezni. Hogyan tudjuk a reklámkereső embereket elérni? Többnyire nyomtatott szórólapok, márka weboldalak és mobilos applikációk, valamint digitális szórólapok segítségével. Ez utóbbi különösen fontos, hiszen az emberek egy része egyre inkább kerüli a reklámokat. Az Offerista Group Hungary kereskedelmi igazgatója szerint a bevásárlásokat intéző személyek 80%-a nem szeretne nyomtatott szórólapot kapni a postaládájába, ezért a vezető nemzetközi kereskedők már 100%-ban digitális szóróanyagot használnak a vásárlóik elérésére. Nincs is ebben semmi meglepő, hiszen a digitális ökoszisztéma a mindennapi életünk része.

Ennek tükrében a digitális ajánlati kommunikáció a következőképpen néz ki: a megfelelő személyt a megfelelő helyen és időben szükséges elérni. Napi jelenlétre van szükség az impulzív reklámozás helyett. A papíralapú és a digitális anyagok kombinációját optimalizálni kell. Jelen lehet lenni a klasszikus kommunikációs forgatókönyv szerint heti egy akciós újsággal, de ezt szükséges egy összetettebb digitális forgatókönyv alapján napi ajánlatfrissítésekkel kiegészíteni, valamint egy kibővített forgatókönyv értelmében az adott napszakkal összehangolt digitális támogatással is bírni kell.

SOCIAL MEDIA