A nemzetközi Effie standard szerinti kétfordulós, idén is online zsűrizés eredményeként ebben az évben 59 sikeres pályamű került döntőbe és küzd meg 29 kategóriában a Bronz, Ezüst, Arany Effie díjakért. Az Effie Finalist díjasok, azaz a döntőbe jutottak már biztos pontszerzők a nemzetközi Effie Index hatékonysági világranglistán. A pályaművek értékelésében a hazai kommunikációs iparág 120 elismert szaktekintélye vett részt, a legkülönbözőbb szektorokat képviselve.
A teljesítmény globális szimbólumaként számon tartott Effie az egyetlen olyan szakmai megmérettetés, ahol a marketing célok hatékony megvalósítása áll a középpontban.
A Reklám Világszövetség (IAA) Magyarországi Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) szervezésében idén 20. évfordulóját ünneplő hazai Effie-re nevezni ezúttal az elmúlt időszak legnagyobb kihívásait, rendhagyó körülményeit magában foglaló 2020. január 1 – 2021. március 31. közötti 14 hónapjában Magyarországon megvalósult bármilyen típusú, bizonyítottan hatékony marketingkommunikációs aktivitással lehetett, a nemzetközi Effie standard szerint szabályozott nevezési rendszerben.
A szakmai megmérettetésre bárki nevezhet, függetlenül a vállalat (megbízó, ügynökség), vagy rendelkezésre álló büdzsé nagyságától, és attól, hogy kis helyi, vagy nagy országos, egyszeri vagy folyamatos marketing tevékenység valósult meg sikeresen. A verseny szervezői – reflektálva azokra a marketing és üzleti kihívásokra, amelyekkel az iparágban dolgozó csapatoknak meg kellett küzdeniük az elmúlt nehéz időszakban -, az idei versenyen új kategóriákat indítottak: Kríziskezelés, Influencer marketing és Adatvezérelt marketing témákban, amelyek relevanciáját a beérkezett nevezések igazolták.
A versenyben azok a pályázók számíthatnak Bronz, Ezüst, Arany Effie díjra, akik a 4 részből álló nevezési dokumentumban (1. Kihívás, háttér, célok; 2. Insight, stratégia; 3. Megvalósítás; 4. Eredmények) körültekintően mutatták be, hogy milyen konkrét helyzettel kellett szembesülni, hogyan reagáltak ebben a helyzetben a versenytársak és az egész piaci szegmens, miért bizonyult a nevezésben bemutatott hatékony marketing tevékenység a versenytársénál eredményesebbnek, valamint a kitűzött célok tükrében elért kiváló eredményeiket igazolni is tudták.
A pályaművekben szereplő üzleti információk bizalmas kezelését több intézkedés, kötelező elem biztosítja a zsűrizés során, ennek első lépése, hogy a zsűritagok az értékelés megkezdése előtt titoktartási nyilatkozatot fogadnak el.
Az Effie megkérdőjelezhetetlen szakmai elismertsége többek között a széles iparági tudásra épülő alapos és minden részletre kiterjedő zsűrizésnek köszönhető. Ennek tükrében már a döntőbe jutás is kiemelkedő teljesítmény, hiszen a benevezett hatékony kampányok közül továbbjutók minősülnek a leghatékonyabbaknak, pályaműveik pedig a legsikeresebbeknek. A verseny lebonyolítását a nemzetközi Effie mellett közjegyző is felügyeli.
Idén a legtöbb döntős pályaművet az ACG, a Mindshare, a Mito, a Publicis Goupe és a Wavemaker tudhatja magáénak. A legtöbb döntős pályamű a Branded Content, az Image, a Kríziskezelés és a Társadalmi célú kampányok (Márkák, vállalatok – CSR illetve Nonprofit szervezetek – egyéb) kategóriában várja a Bronz, Ezüst, Arany Effie helyezéseket.
Az Arany Effie díjasok közül idén is, a szakma legtapasztaltabb ügyfél- és tanácsadói oldali szakembereiből álló külön zsűri dönt a legnagyobb elismerés, a Platina Effie odaítéléséről.
A Microsoft Innovációs Különdíjat is kiosztják, ezt a díjat az új infokommunikációs technológiák úttörő, újszerű használatával megvalósított innovatív, eredményes marketing megoldások ösztönzésére hozta létre a Microsoft és az Effie Hungary 2019-ben. A második fordulós zsűritagok által e díjra legtöbb jelölést kapott pályaművek közül a Microsoft elnökletével szintén külön zsűri dönti el a nyertest.
Az idei díjazottakat, valamint teljesítményük alapján a Leghatékonyabb Megbízót és a Leghatékonyabb Ügynökséget a november 22-én este 8 órakor kezdődő online Díjátadón hirdeti ki az Effie Awards Hungary.
Az Effie díj egy globális, egyedülálló, komplex rendszer, amelyből az egész marketingkommunikációs iparág profitál. Tükröt tart, értéket közvetít, fejlődésre ösztönöz, felhívja a figyelmet a nagyszerű ötletekre, újszerű gondolkodásmódra – inspirálva a következő évek marketing szakembereit is.