E-mail marketing benchmarkot adott ki a DIMSZ

Hírek

A szövetség E-mail marketing tagozata ismét felmérést készített az e-mail kampányok hatékonyságáról, a kézbesítési, megnyitási, átkattintási és leiratkozási arányokat vizsgálták.

A vizsgált kiküldések 15 különböző szektorban történtek, az iparági adatokat a DIMSZ E-mail marketing tagozata biztosította. A szakemberek a saját, illetve a bérelt adatbázisok esetét szektoronként külön-külön vizsgálták. A kutatás megmutatta, hogy a bérelt adatbázisok kézbesítési eredményei magasabbak, mint a saját listára kiküldött e-maileké, ennek okai sok esetben a cégek saját adatbázisainak elhasználtsága, a rendszeres karbantartás hiánya lehet. Fontos megemlíteni azt is, hogy a saját adatbázisok általában egy nyereményjáték kapcsán épülnek fel, az adatok kevésbé szegmentálhatóak, míg az ügynökségek adatbázisai több szempont, így érdeklődési körök alapján is szűrhetőek. Szintén fontos ok lehet, hogy esetenként a saját építésű listákat jobban „túlhasználják” és ezzel romlik a hatékonyság, kézbesítési ráta és profitabilitás. Ezeket a feltevéseket a kapott adatok kézbesítési, megnyitási és kattintási eredményei is alátámasztják, ahol a saját építésű listák rendre alacsonyabb értéket értek el.

Saját lista esetében a kézbesítési arány átlaga 97,58% volt. A legmagasabb kézbesítési arányt az egészségügyi szektorban mérték, mely 99,13% volt. Bérelt lista esetében a kézbesítési arány átlaga 99,92% volt. A legmagasabb kézbesítési arányt az FMCG, a gyógyszeripar, a tartós fogyasztási cikkek, az autóipar, valamint az oktatás és képzés területén mérték, mindegyik esetben 100%-os eredményt mutatott.

Hasonló eredmények keletkeztek a megnyitási arányok esetében is; a saját lista megnyitási arány átlaga 14,44%, a bérelt lista megnyitási arányának átlaga pedig 16,25% volt.

Az e-mail marketing stratégia hatékonyság növelése érdekében a tagozat javasolja, hogy a tömeges levélküldést marketing célokra használó, saját listával rendelkező küldők folyamatosan kísérjék figyelemmel az adatbázisok frissességét, és a visszapattanók megfelelő kezelésével emeljék a hatékonyságot.

Emellett érdemes lenne megfelelő szegmentációs stratégia kialakítása, ahol a kommunikációs üzenethez igazított célcsoport képzés és aktivitási minták, elvárt eredmények alapján képzett csoportok eltérő üzenetet kapnak/kaphatnak, megfelelő tartalommal, időzítéssel, motivációs eszközökkel személyre szabva a kiküldött e-mailt.

A tanulmány további részleteiről érdeklődni a Direkt és Interaktív Marketing Szövetségnél lehet.

SOCIAL MEDIA