CSR a mindennapokban

Hírek

A CSR Hungary díjazottjai a társadalmi felelősségvállalás hazai helyzetéről és az üzleti célokkal való kapcsolatáról beszélgettek.

A legutóbbi CSR Szerda Klubesten a CSR Hungary Díj díjazottjai közül Ábrahám László, az NI Hungary Kft. ügyvezetője, Drevenka Edit, az Aegon Magyarország Zrt. kommunikációs igazgatója, Kanyó Roland, a dm Drogerie Markt marketing és PR menedzsere, valamint Takács Balázs, az Epcos Elektronikai Alkatrészgyártó Kft. ügyvezető igazgatója beszélgettek arról, hogy a vállalatok társadalmi felelősségvállalása milyen mértékben épült be a hazai közgondolkodásba, és mennyire vihetőek át az ezzel kapcsolatos változások az alkalmazottak gondolkodásában.

Abban egyetértettek a beszélgetőtársak, hogy a felelős működés egyelőre kevésbé a társadalom részéről érkező nyomás, mint belső motiváció. (Kivételt képez ez alól az Aegon: ők, pénzügyi cégként, gyakran a szerződéses kötelezettségeken túlmutató elvárásokkal szembesülnek.) Azt, hogy az adott cég – és annak alkalmazotti gárdája – mennyire CSR-fókuszú, befolyásolja a vállalat története is: a privatizált egykori nagyüzemekben kevésbé, míg a nyugati anyavállalatok által zöldmezős beruházásként létrehozott cégeknél jobban teret nyer ez a gondolkodás. Ezzel szemben az állami szereplőknél inkább hárítással, bizalmatlansággal találkoznak a megkérdezett vezetők, a civil szférával és különösen az egyházi intézményekkel viszont pozitívak a tapasztalataik.

A CSR nem választható el az üzleti tevékenységtől, azonban a kapcsolat mélysége változó: az Aegon esetében a kármegelőzési programok közvetlenül is megtérülnek, míg a művészet támogatása imázsnövelő. A műszaki vállalatok a reáltárgyak ismerete és a motiváció alacsony szintje miatt utánpótlásgondokkal küzdenek (különösen a vidéki városokban, melyeket az alacsony migrációs hajlandóság is sújt), ezért a képzési célú beruházásaik hosszú távú fennmaradásukhoz is hozzájárulnak. Egyúttal fokozzák helyi elismertségüket és beágyazottságukat, miközben nevüket is ismertebbé teszik. Ez utóbbi különösen azon cégek számára fontos, amelyek márkaneve – beszállítóként – nincs „szem előtt” a mindennapokban.

SOCIAL MEDIA