Az Absolute Live sportitalok rebrandingje

Kiemelt Márkaépítők Közössége

Idén második alkalommal rendeztük meg a Branding/rebranding az FMCG szektorban 2024 című konferenciát. Rövid beszámolónk következik Nagy Ervin előadásáról. 

 

„Ki az, aki sportolt már ma?” – tette fel a kérdést Nagy Ervin, az R-Water ügyvezetője. „Szerencsétek van, most fogtok” – vezette fel a prezentáció alaptémáját, a sport szeretetét. A bevezető edzést az előadó felesége és egyben üzlettársa, Nagy-Parádi Tímea szervezetfejlesztő, coach, fitness instruktor tartotta néhány egyszerű, irodában is végezhető gyakorlattal.

Az R-Water története 1993-ban kezdődött, amikor Ervin családja üdítőital-gyártó üzemet létesített Akasztón. A vállalkozásba Tímea hozta be a sportot. A cég portfoliója 2008-ra gyakorlatilag piacképtelen lett, így dönteniük kellett, hogyan folytassák. Tizenöt év üdítőital-gyártási tapasztalata és a sport szeretete jelölte ki az új utat: sportitalokat fognak gyártani. Ekkor született az Absolute Live, merész újításokkal. Az addig bevált félliteres formulát literesre cserélték, nem használtak semmiféle mesterséges színezéket, és a kezdetektől cukormentesen gyártották az italt. De azóta eltelt másfél évtized, a piac többi szereplője átvette ezeket az újításokat, tehát újra kellett gondolni a terméket.

Az alkoholmentes italok piacán 2023-28 között a sportitalok növekedési prognózisa a harmadik helyen áll 38%-kal. Ezt alátámasztják a saját mérésből származó adatok, hiszen a magyarok 34%-a egyelőre nem sportol, de az aktuális trendek miatt jó eséllyel fog, illetve a sportoló magyarok 61%-a nem vásárol sportitalt. A fentiekből következik, hogy ha a sportitalok piaca folyamatosan nő, de itthon 61% még nem vásárolt, akkor hazánkban is nagyon komoly növekedési potenciál van ebben a szegmensben.

A most indult rebranding első célja az Absolute Live piaci pozíciójának megerősítése. A konditermi szegmensben ez a legkedveltebb termék, de sok más mozgásforma is népszerű, azok művelői terén előre kell lépni. A másik cél azt a 61%-ot megszólítani, aki még nem vásárol. Jelentős edukációs folyamatra van szükség mind a fogyasztók, mind a kereskedők körében, mert kevesen ismerik a szegmenst.

A rebranding első lépéseként alapjaiban gondolták újra a csomagolást. Bevezettek egy új, ergonomikus, karcsú palackot, és készítettek egy kisebb kiszerelést, ami a biciklik italtartójának méretével kompatibilis.

A fogyasztói igényeknek megfelelően létrehoztak négy termékcsoportot: regeneráció, hidratálás, izomépítés és a zsírégetés céljára. Ezek megkülönböztethetőségét segítik a címkéken látható különböző színek és motívumok.

A termék megújítását követte a kommunikáció megújítása. Több influenszerrel dolgoznak, közülük Kathi Béla a legismertebb, akinek az arca és a hangja is megjelenik a márka új animációs filmjében. A fogyasztói edukáció és a brandkommunikáció párhuzamosan zajlik a nyomtatott és az elektronikus sajtóban. Nagyon kevesen tudják, hogy a brand magyar, és egy hazai családi vállalkozás gyártja, a kommunikáció ezt is hangsúlyozza.

A márka megjelenik a fontosabb testépítő versenyeken, aktív a social mediában és az influenszerek között, nyáron pedig tizenkilenc napon keresztül napi 16 alkalommal képernyőre kerül az olimpiai közvetítésekben, ami nagyban fogja javítani a márkaismertséget. Hosszú távú cél, hogy az Absolute Live legyen Magyarország első számú sportitala.

SOCIAL MEDIA