Az FMCG-óriás eladná 6 milliárd euró értékű margarin-üzletágát, amely olyan márkákat tartalmaz, mint a Flora és a Stork.
Az FMCG-óriás eladná 6 milliárd euró értékű margarin-üzletágát, amely olyan márkákat tartalmaz, mint a Flora és a Stork.
A margarinüzletágat magas nyereségtartalmú, de hanyatlóban lévő szegmensnek tekintik, amelyet „más cég jobban tudna üzemeltetni”. A Unilever stratégiája áttekintése kapcsán több fontos változást is bejelentett: ötmilliárd euró értékben vásárolnának vissza saját részvényeket és az is felmerült, hogy a hagyományos kettős tőzsdei regisztrációjukat – az Egyesült Királyságban és Hollandiában – megszüntessék.
A lépéseket néhány héttel azt követően jelentették be, hogy sikeresen elhárították a Kraft Heinz 143 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, a hatékonyság növelésére vonatkozó részvényesi elvárások viszont nem változtak. Paul Polman vezérigazgató 2020-ra 20 százalékos nyereséghányadot irányzott elő.
A költségcsökkentési törekvések a marketingtevékenységet is érintik majd: zéró bázisú tervezést vezetnek be, 30 százalékkal kevesebb reklámfilmet forgatnának és megfeleznék a szerződött kreatív ügynökségek jelenlegi 3000-es számát is.
(Forrás: Warc)