A vadonatúj, ötödik generációs Prius új, látványos megjelenéssel és továbbfejlesztett plug-in hibrid (PHEV) technológiával érkezett meg. A minden tekintetben evolúciós fejlődésen átment újdonság Európában kizárólag a világ legfejlettebb plug-in hibrid elektromos meghajtásával lesz elérhető továbbfejlesztett akkucsomaggal.
A mintegy 69 kilométeres tisztán elektromos hatótávolság minden korábbinál hosszabb károsanyag-kibocsátás nélküli utazást kínál, a mindössze 19 g/kilométeres széndioxid-kibocsátásnak köszönhetően így különösen hatékony hibrid rendszerről beszélhetünk, amely kettős DNS-t kapott. Mindezeken felül a T-Mate és a legújabb generációs Toyota Safety Sense rendszer biztosítja a nyugalmat a fejlettebb kockázatészlelésnek és az aktív biztonságnak köszönhetően.
Az ötödik generációs Toyota Prius megnyitja a mérnöki innováció és a dinamikus formatervezés történetének következő fejezetét
1997-es bemutatása óta a Prius maradandó hatást gyakorolt a Toyota márkára és a világra egyaránt, köszönhetően az elektrifikáció hangsúlyozásának és a jövőbeli trendek félelmek nélküli előrevetítésének – így vált igazán hiteles ikonná az autózás világában. Az új generáció, amely Európában kizárólag plug-in hibridként lesz elérhető, megteszi a következő lépést ezen az úton.
A Toyota elkötelezett a karbonsemlegesség mellett, és az eredetileg a Prius képében kifejlesztett hibrid technológia továbbra is jelentősen hozzájárul a zéró károsanyag-kibocsátás felé vezető átálláshoz. Az új plug-in Prius megerősíti a Toyota többtechnológiás termékkínálatát, amely magában foglalja az akkumulátoros elektromos (BEV) és az üzemanyagcellás elektromos (FCEV) megoldásokat is, növelve a hatékonyságot és a maximálisan elérhető széndioxid-kibocsátás csökkentést.
Az új technológiák útkeresőjeként a Prius mindig is inspirálta más modellek jövőjét, és a legújabb generáció folytatja ezt az úttörő szellemet. Bemutatja a Toyota új generációs plug-in hibrid rendszerét, amely teljes körű fejlesztésen ment keresztül, így megnövelt teljesítményt, nagy kapacitású akkumulátort és kivételesen alacsony kombinált WLTP széndioxid-kibocsátást tud felmutatni – ez utóbbi 19 g/kilométert jelent, ami a legalacsonyabb érték a Prius történetében. Valójában ez teszi a Priust egy kettős DNS-sel rendelkező autóvá: az elektromos hatótávolság kellően nagy ahhoz, hogy a legtöbb úton teljesen tiszta napi ingázást tegyen lehetővé, míg a hatékony hibrid rendszer rugalmasságot és a kényelmet biztosít a hosszabb távokra.
Bármilyen utazásról beszélünk, legyen az egy rövid városi szakasz vagy egy hosszabb országúti kaland, az erősebb elektromotornak és a kétliteres erőforrásnak köszönhetően a 223 lóerős (164 kW) összteljesítmény erőteljes gyorsulást és kiváló reakciókat biztosít. A Prius híresen jellegzetes stílusát egy kupészerű sziluett emeli új, dinamikusabb szintre. Az autó azonnal vonzza a tekinteteket és erős érzelmi reakciókat vált ki. A Toyota New Global Architecture (TNGA) második generációs GA-C platformjára épül, amely csökkenti a súlyt és növeli a merevséget a magával ragadó vezetési élmény és a nyugodt utazás érdekében – írják.