A sörösök hirdetnek legtöbbet a tévében

Hírek

A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a második negyedévben az FMCG kategóriák közül csak kevés növelte GRP-jét a megelőző évhez képest.

A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a napi fogyasztási cikkek hirdetési rangsorában az első helyre a sör került, második – már jelentős lemaradással – a szénsavas üdítő, a harmadik helyen pedig a szeletes csokoládé termékosztályának televíziós hirdetései állnak a második negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján, viszont mindhárom kategória GRP-ja csökkent a megelőző év azonos időszakához képest. (Az FMCG termékek körébe jelen kutatásban a babaápolás, az élelmiszer, az élvezeti cikk, a háztartási cikk és a szépségápolás szektorok tartoznak.)
Jelentősebb növekedést a puding és tejalapú desszertek, a kávé, a gyümölcslé, a jégkrém, fagylalt, a rovarirtó, -riasztó és a lakk, festék kategória mutatott a 20 legmagasabb GRP-val rendelkező szektor közül.
A kutatás szerint 2014 második negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 38 percet töltött a tévékészülékek előtt, 10 perccel többet, mint az előző év ugyanezen időszakában. A gyerekek tévénézéssel töltött ideje 3 óra 4 percről 3 óra 8 percre nőtt egy év alatt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 3 óra 46 percről 3 óra 53 percre. Az 50 évesek és idősebbek átlagosan 6 óra 2 percet töltöttek a televízió előtt, 16 perccel többet, mint egy évvel korábban.
A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedések az egyes műsortípusok esetében eltérően alakultak. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 9,8%-os volt, míg a műsorfogyasztásnak 14,8%-át tette ki. A műsorfogyasztás aránya magasabb volt a sugárzás arányánál a nem zenei szórakoztató, a hírek, aktuálpolitika, gazdaság, valamint az információs műsortípusok esetében is. Ellenkező irányú az eltérés a zenével, művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos valamint a reklámokat, műsorajánlókat is tartalmazó egyéb műsortípus esetében.
Az időeltolásos tévénézésre (Time-shifted Viewing, TSV) irányuló kutatás szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,1%-át, azaz átlagosan 3 percet fordított időben eltolt tartalom fogyasztására 2014 második negyedévében, de az 50 év felettieknél ez az arány mindössze 0,5% volt.
Részletes adatok a mellékelt dokumentumban érhetőek el.

SOCIAL MEDIA